Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Wat voor bier op de tap?

Gestart door Tsjerk, 18-04-2009 21:27 u

Vorige topic - Volgende topic

Tsjerk

Brouwbroeders, half juli geef ik een brouwdemonstratie op een "boerendag". Nu wil ik voor die tijd nog een biertje brouwen die ik daar kan tappen van het fust.

Wat is nu het meest geschikte biertje om te tappen op zo'n dag rekening houdend met dat hier in het noorden vrijwel alleen pilsdrinkers leven.

Ik wil dus geen pils maar wel iets wat bij zo'n groep in de smaak moet vallen.

De Barley Wine die ik vandaag gebrouwen heb lijkt mij minder geschikt voor op zo'n middag.

Adrie

Wat dacht je van een Weizen?  ;D

Of anders een blond met wat koriander of een witbier. Dat soort bieren doen het altijd goed.

MO

Een blondje als je niets durft. Een amber kleurig biertje als je iets meer lef hebt. Maar houd het laag in alcohol en doe niet al te gek.

Adrie

Toch kan het verkeren. Met mijn APA die stijf stond van de Cascade en behoorlijk bitter was heb ik menig verstokt pilsdrinker aangenaam verrast (zelfs iemand die alleen maar Heineken drinkt). Net zoals de APA die MO vorig jaar op het KBG festival schonk. Daar kun je tegenin brengen dat dat bierliefhebbers waren, maar de meeste bierliefhebbers kennen alleen maar hoploze zoete meuk.

MO

Pas op hoor, op het KBC festival komen de freaks. De biercultuur in Brabant is volledig anders dan die in het Noorden. Ik zou op een boerenmarkt geen APA neer durven zetten. No way geen weg.

Tsjerk

Ik zat zelf ook aan een APA te denken.

Adrie

Citaat van: MO op 18-04-2009  21:39 uPas op hoor, op het KBC festival komen de freaks. De biercultuur in Brabant is volledig anders dan die in het Noorden. Ik zou op een boerenmarkt geen APA neer durven zetten. No way geen weg.

Op het KBC festival komen toch niet alleen Brabo's?

En die verstokte Heinekendrinker waar ik het over had komt uit Coevorden.

MO

Wel stoer een APA. Lekker makkelijk met de US05. Of hoe heet die gist nu. Dit jaar weer een APA op het KBC, Adrie, nu maar met 3 g/L suiker op het fust.

Adrie

Citaat van: MO op 18-04-2009  21:44 uWel stoer een APA. Lekker makkelijk met de US05. Of hoe heet die gist nu. Dit jaar weer een APA op het KBC, Adrie, nu maar met 3 g/L suiker op het fust.

Ik kan niet wachten!

Frenky

Citaat van: MO op 18-04-2009  21:39 uDe biercultuur in Brabant is volledig anders dan die in het Noorden.
Wat is er anders aan dan?   :denken:

Tsjerk

Citaat van: Frenky op 18-04-2009  21:49 u
Citaat van: MO op 18-04-2009  21:39 uwat is er anders aan dan ??   :denken:

Friese boeren drinken met mate.

William

Citaat van: Tsjerk op 18-04-2009  21:39 uIk zat zelf ook aan een APA te denken.

Een APA lijkt me een mooie als deze niet te hoog in alcohol en bitterheid zit maar wel wat typische C-aroma bevat.

Frenky

Citaat van: Tsjerk op 18-04-2009  21:50 uFriese boeren drinken met mate.

Ik drink ook met maten!!   :lekkerbier:     Grote maten kleine maten   maar vooral het liefst met gezellige maten  :hoera:

Tsjerk

Citaat van: William op 18-04-2009  21:51 uEen APA lijkt me een mooie als deze niet te hoog in alcohol en bitterheid zit maar wel wat typische C-aroma bevat.

Ik brouw dan mijn ONK A3 van vorig jaar.

Vergelijkbare Topics (7)

2252

Gestart door JvH

Reacties: 3
Gelezen: 2380

43082

Gestart door Stefan R.

Reacties: 20
Gelezen: 2499

23707

Reacties: 9
Gelezen: 3585

7239

Reacties: 5
Gelezen: 3706

36165

Reacties: 9
Gelezen: 2360

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.