Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Brouwerij het Anker. Waar komt de link Anker-Bierbrouwen vandaan?

Gestart door Eric v B, 26-09-2015 11:25 u

Vorige topic - Volgende topic

Eric v B

Vorige week heb ik het boek "Bier in Limburg" van Sef Derkx gelezen. Hierin is te lezen dat er diverse brouwerijen in Limburg waren die de naam "het Anker" droegen.  Vandaag kwam ik op internet een (de) brouwerij "Het Anker" in Mechelen tegen. (Schandelijk dat ik daar nog niet van gehoord had want gezien het aantal links moet deze brouwerij wereldberoemd zijn. Een aantal bieren van deze brouwerij ken ik overigens wel maar de naam van de brouwerij niet. Maar dit ter zijde).

Verder waren/zijn er nog brouwerijen met deze naam in Mill, Amersfoort, Schijndel, Oudenbosch, Nördlingen (D) etc. En wat te denken van de Anchor Brewing Company in San Francisco?

Vandaar mijn vraag: Waar komt de link Anker-Bierbrouwen vandaan?

McMelloW

Zoek eens kontakt met Roel Mulder een historicus die erg veel van de biergeschiedenis af weet info@roelmulder.nl

Eric v B

Citaat van: McMelloW op 26-09-2015  12:19 uZoek eens kontakt met Roel Mulder een historicus die erg veel van de biergeschiedenis af weet info@roelmulder.nl

Bedankt voor de tip. Ik heb hem zojuist een email gestuurd. Wordt vervolgd...

wilbertd

Citaat van: Eric v B op 26-09-2015  11:25 uWaar komt de link Anker-Bierbrouwen vandaan?

Of associaties met het zee-leven.

Wellicht waren scheepvaart lui goede afnemers van bier?

daniel_oud

William

Misschien heeft het te maken met de inhoudsmaat voor vloeistoffen "het Anker" (eigenlijk voor wijn - een vat van 35 liter)

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.