Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Jopen SMasH My Hops Up

Gestart door Kokkebil, 26-02-2022 10:55 u

Vorige topic - Volgende topic

Kokkebil

Mijn dochter (ook een echte bierliefhebber),heeft dit bier ergens genuttigd en is er dol enthousiast over. Ze kan echter niet vinden waar dit te koop is. Ik ben gaan zoeken, maar dit is inderdaad nergens meer te koop volgens mij.
Nu kan je het vervolg wel raden!
Zij stelde natuurlijk de vraag of pa zoiets zelf zou kunnen brouwen. Ik heb weer gezocht, maar niks gevonden.
Heeft iemand een recept voor een kloon van dit bier.
Ik kwam o.a. Mangrove Jack M44 gist tegen, dit heb ik niet op voorraad, weet iemand het alternatief van Wyeast?

Takkie83

Ik denk dat de gistkeuze hier niet zo spannend is zolang die maar neutraal is.

Ff googelen leert; Smash, APA, 5,3%

Dan zou ik zeggen 100% pale, Amerikaanse West coast gist en dan is natuurlijk de vraag welke hop. Misschien met Cascade beginnen?

Succes!

Alexander_H

Nog ff googlen :

"Dit bier is een S.M.A.S.H Pale Ale. Droog, fruitig in de neus, hopforward en een klein bittertje. We hebben Regio Mout van Vloermouterij Masterveld gebruikt, daarnaast Cardinal hop van Hollands Hophuis, wat mooie tonen oplevert van ananas, sinaasappel, limoen, guave en jasmijn. Een goede droog uitvergiste doordrinker met een heerlijk citrus- en fruitachtig boeket!"

Kokkebil

Dank voor de reacties, maar dit had ikzelf ook al gevonden.
Ik hoopte dat er iemand is dit het al eens uitgeprobeerd had en over een mooi recept beschikt.
Ik ga zelf maar wat uitvogelen. Diverse Amerikaanse hopsoorten op voorraad, citra, Cascade, Columbus etc.
Ik heb diverse IPA recepten, dus een beetje husselen!
En maar een gist voor een pale ale of witbier.
Wat denken jullie hierover?

Takkie83

Welke gist heb je? Een witbiergist zou ik niet gebruiken, die heeft waarschijnlijk een te lage vergistingsgraad en laat teveel restsuikers achter. In de omschrijving staat ook "droog". Ik zou niet te moeilijk doen en Fermentis US-05 pakken. De rest van de ingrediƫnten staan in de post van Alexander. Wil je een goede kloon, dan moet je die ingrediƫnten ook gebruiken, vooral de hop!

Vergelijkbare Topics (7)

43375

Gestart door Mattijs

Reacties: 5
Gelezen: 1447

30816

Reacties: 32
Gelezen: 12325

34040

Gestart door Mike101

Reacties: 15
Gelezen: 6193

22829

Gestart door Kokkebil

Reacties: 4
Gelezen: 3857

41089

Reacties: 0
Gelezen: 1051

29386

Gestart door Kokkebil

Reacties: 3
Gelezen: 3223

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.