Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Te veel carapils gekocht, wat ermee te doen?

Gestart door baschie, 01-03-2013 14:43 u

Vorige topic - Volgende topic

baschie

Stom stom, stom! In plaats van 25 kg pilsmout heb ik per ongeluk 25 kg Weyermann carapils bij Brouwland besteld. Met 25 kg pilsmout doe ik minimaal een half jaar, dus bij een maximale storting van 5% kan ik zeker 10 jaar vooruit!

Aangezien deze granen vast geen 10 jaar houdbaar zijn aan jullie de vraag: hebben jullie suggesties wat ik met die carapilsmout kan doen? Kennen jullie recepten waarin je lekker veel carapils kunt gebruiken? Misschien kan ik het zelf in de oven roosteren om er donkere cara-mouten van te maken, of kan ik het roken voor rookmout.
Alvast bedankt :).

Adrie

Ik zou 5 tot 10 kg zelf houden en de rest doorverkopen.

baschie

Goed idee :-). Wie een deel van me wil overnemen en het wil komen afhalen, doe een bod :-), ik woon in Den Haag in 't Valkenboskwartier

Aart

Citaat van: baschie op 01-03-2013  14:43 uKennen jullie recepten waarin je lekker veel carapils kunt gebruiken?
Wat zou ongeveer maximale stort zijn van carapils? Heb er nog nooit mee gebrouwen...

baschie

Voor zover ik begrepen heb 20% max, maar meestal gebruikt men tot 5%.

ed

Volgens de Brouwland site, kun je zelfs tot 40% storten.

Doe gewoon eens gek en probeer eens een flinke dosis te gebruiken. Ik ken iemand die per ongeluk de hoeveelheid van cara 120 verwisselde met pilsmout. Het moest een blond bier worden. Bij ons op de club is het bier bekent onder de naam "kei donker blondje". Er is nog een derde prijs mee gewonnen ook. Ik weet zo niet meer welke klasse.

Niet teveel naar de type en klasse kijken. Gewoon proberen. Er gaan verhalen dat bier ook per ongeluk is uitgevonden.
Als we niets proberen, blijven we altijd bij hetzelfde hangen.

Ed

William

Of gebruik het in een bier met Brett, die weet die lange dextrinen misschien wel om te zetten.

Ronnie

Citaat van: ed op 01-03-2013  16:33 uVolgens de Brouwland site, kun je zelfs tot 40% storten.

Die doen alles x 2 en houdbaarheidsdatum /2 , zo blijft de kassa rinkelen  :D

Oscar

Citaat van: baschie op 01-03-2013  14:43 uStom stom, stom! In plaats van 25 kg pilsmout heb ik per ongeluk 25 kg Weyermann carapils bij Brouwland besteld. Met 25 kg pilsmout doe ik minimaal een half jaar, dus bij een maximale storting van 5% kan ik zeker 10 jaar vooruit!

Gewoon vaker gebruiken. Je kunt dit tot 40% gebruiken in een bier. Dus gebruik je fantasie en binnen 2 jaar heb je die mout wel op. :brouwen:

baschie

Vandaag 10% gebruikt in een IPA http://hopville.com/recipe/1686687, ben benieuwd! Maakt carapils je bier niet extra zoet bij hoge storting? Wat voor recept zou 40% storting toestaan? :O

Raymond293

Mwah...zo zoet is carapils niet hoor. Het geeft meer body dan zoetheid.
Ook geeft het extra schuimstabiliteit aan je brouwsel. Ik ben een grote fan van het gebruik van carapils, ik kan niet zonder :)

Oscar

Citaat van: baschie op 03-03-2013  20:38 uWat voor recept zou 40% storting toestaan? :O

Ieder recept wat jij kunt bedenken... :brouwen:

Anton

Citaat van: baschie op 03-03-2013  20:38 uMaakt carapils je bier niet extra zoet bij hoge storting? Wat voor recept zou 40% storting toestaan? :O

Brouw een blonde of een dubbel blonde en maisch overwegend op 64 graden, dan valt het zoete mee en je krijgt een volle body.
Verder zijn bijna alle bieren waarbij je een beetje moutsmaak wilt hebben met carapils te brouwen. 20 tot 40% kan gerust. :biersmile:

mashtun

Hallo Baschie , ik woon ook in Den Haag en wil wel een paar kilo van je kopen is ff een kwestie van het Zuiderpark door fietsen groet Kees

Vergelijkbare Topics (7)

9126

Reacties: 6
Gelezen: 3229

28037

Reacties: 11
Gelezen: 6928

39320

Reacties: 5
Gelezen: 2250

26713

Gestart door homoeccentricus

Reacties: 107
Gelezen: 27788

38133

Gestart door MikeG

Reacties: 3
Gelezen: 1326

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.