Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Douanekosten België bij zendingen uit de VS

Gestart door Edgar, 20-01-2011 23:52 u

Vorige topic - Volgende topic

Edgar

Citaat van: EBC op 20-01-2011  23:48 uMet 10 Euro 'Belgische Edgar belasting', dat wel.

Is toch erg, of niet? Het belspel van de Douane, in feite. Verplicht 5x inbellen.

EBC

In Nederland heb je kans dat het erdoor glipt. Maar als ze het belasten, dan kost het meestal meer dan 10 euro...

Edgar

Als ik deze pagina lees, lijkt het of het helemaal niet aan de Douane wordt betaald, maar kosten zijn die Bpost aanrekent voor het verplicht aanbieden van het pakketje aan de Douane. Hetgeen natuurlijk niet in verhouding staat tot de geleverde dienst, en ook geen 'kosten' zijn, maar gewoon een woekertarief voor een administratieve fluthandeling, waarschijnlijk in de meeste gevallen een muisklik. Zak vol pakjes, klik, € 190,- 'kosten' cashen. Terwijl de verzender (wij dus) Bpost ook betaalt voor het afleveren. Dat waren namelijk, oh ja, de verzendkosten!

Welke bijdehandte Belg (bestaan ze?) dient eens een boude klacht in?

Citaat van: EBC op 20-01-2011  23:54 uIn Nederland heb je kans dat het erdoor glipt. Maar als ze het belasten, dan kost het meestal meer dan 10 euro...

Dat zijn invoerrechten. Die hebben we hier ook. Staat er los van toch?

EBC

Citaat van: Edgar op 21-01-2011  00:07 uDat zijn invoerrechten. Die hebben we hier ook. Staat er los van toch?

Het lijkt er bij mij op dat de invoerrechten en BTW worden vervangen door een forfaitair tarief van 10 Euro. En dat is helemaal niet zo slecht, voor de burger. Of heb jij al eens meer moeten betalen?

Ronnie

Zit in die € 10 ook niet de portkosten van luchthaven tot bij ons thuis? Heb dat gehad voor boeken.
Zo had ik het toch begrepen en dat is doenbaar want voor die som rijd ik niet over en weer. En in dat geval moet je via de douane en is het een hele rompslomp.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.