Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Vragen voor master thesis

Gestart door MaximeVDM, 20-01-2014 17:38 u

Vorige topic - Volgende topic

MaximeVDM

Hallo iedereen!

Laat ik mezelf even kort voorstellen. Ik ben Maxime en zit in mijn laatste jaar Productontwikkeling (industrieel design) aan de Universiteit van Antwerpen. Voor mijn master thesis ben ik bezig met onderzoek omtrent het brouwen van bier en meerbepaald hoe innovatie kan helpen voor het brouwen in de thuisomgeving.

Mijn project focust zich op dit moment op het experimenten met ingrediƫnten en hoeveelheden. Hoe het nu gedaan wordt en hoe het beter zou kunnen. De bedoeling is dat ik tegen juni een product ontwerp die innovatief is, en dus een grote meerwaarde biedt. Ik ben zelf ook gestart met brouwen en vind het enorm leuk en interessant, maar wat input van ervaren brouwers is meer dan welkom! Dit forum lijkt me dan ook perfect om enkele vragen te stellen en mijn kennis wat uit te breiden.

Ik zou dus graag van jullie weten hoe jullie precies experimenteren, welke moeilijkheden u tegenkomt, wat er beter zou kunnen... Daarvoor heb ik in bijlage een documentje geplaatst met vraagjes die als leidraad kunnen dienen om uw ervaring uit de doeken te doen.

Alvast bedankt !!!

Maxime

Jacques

Hallo Maxime,

Misschien heb je wat aan de tag experiment.

Andre4096

Hi Maxime,

Leuk project.

Als het goed is zit jouw project nu in de gebruiksonderzoek.
Volg je de Six Sigma MEDIC of de Design thinking methode?

Wat ik je kan adviseren is om vele brouw methodieken te 'observeren' en dat te filmen.
Dat kun je vervolgens gebruiken voor je post interviews (retrospectief interviewen) om zo te ontdekken welke proces stappen beter kunnen.

Groet,
Andre

ThomasM

Als je wil kan je mij wel filmen, of ik film mezelf. In mijn log staan wat brouwverslagen met foto's. Wellicht heb je daar wat aan.

Vind je het goed als ik te tekst uit het pdf'je haal en op dit forum zet? Zo is het makkelijker te beantwoorden. Of je doet dat zelf ;).

Jacques

Citaat van: ThomasM op 21-01-2014  17:24 uVind je het goed als ik te tekst uit het pdf'je haal en op dit forum zet? Zo is het makkelijker te beantwoorden. Of je doet dat zelf ;).

Ik had het gisteren al willen opmerken. Voor dit soort zaken is het maken van een Google formulier heel handig. Die formulieren kun je maken als je jezelf hebt aangemeld bij Google Drive. Een formulier is zo opgezet en je kunt een gemaakt formulier eenvoudig aanpassen. Het mooie is dat je een formulier voor iedereen met een link beschikbaar kunt stellen of kunt inbedden op een webpagina.
De gegevens die ingevoerd zijn kun je naar een spreadsheet laten sturen. Door de link naar de spreadsheet beschikbaar te stellen kunnen degenen die het formulier hebben ingevuld maar ook eventueel anderen zien wat er ingevuld is.
Voor dit soort vragenlijsten echt een uitkomst.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.