Mijn 1000ste bier : Gordon Finest Platinum

Gestart door Oscar, 22-12-2007 23:00 u

Vorige topic - Volgende topic

Oscar

Zojuist mijn 1000ste bier geproefd voor mijn digitale bier encyclopedie. Hier natuurlijk wel een "speciaal" bier voor uitgekozen. Het is de Gordon Finest Platinum geworden. Dit is een bier blond bier van 12% van Brouwerij Jonh Matin.

Hier mijn proef notitie :

Schuim :
Dit bier vormt een matige schuimkraag welke matig grof en ietsje glazig van structuur is. Het schuim is licht glasplakkend en matig stabiel. Inzakkend tot
een dun blijvend laagje.

Koolzuur :
Na het inschenken is er in het glas geen koolzuur stroom te zien. Bij het proeven is er een lichte prikkeling in de mond te voelen. Voldoende voor
dit bier.

Geur :
De geur van dit bier is moutig en licht zoetig.

Smaak :
De smaak van dit bier is moutig, licht (mout/hop)bitterig en ietje alcoholisch en pittig. In de nasmaak blijft de bitterheid nog vrij lang aanwezig en
komt er ook een lichte fruitige, frisse smaak naar voren. Het bier heeft een matige body en een bitterig droog mondgevoel.

Voor een bier van 12% geen slecht bier moet ik zeggen.

Op naar de 2000  :biersmile:

Herman

Da's een mooi aantal Oscar, bevat dit bier geen diacetyl? Ik huiver nogal weg van Gordon wegens enkele wansmakelijke producten (diactyl) die ik van hun heb mogen proeven.

Oscar

Citaat van: Herman op 22-12-2007  23:04 ubevat dit bier geen diacetyl?

Herman, ik haal het er (nog) niet uit bij dit bier, ik denk dat bij dit alcohol % andere componenten overheesten. En als er al diacetyl inzit dat dit verbloemt wordt.

Even terzijde : Ik ben hier ergens in 2003 mee begonnen

EBC

Als je nou straks keurmeester wordt...moet je ze dan allemaal overdoen?  ;D

Jacques

Citaat van: Herman op 22-12-2007  23:04 uDa's een mooi aantal Oscar, bevat dit bier geen diacetyl? Ik huiver nogal weg van Gordon wegens enkele wansmakelijke producten (diactyl) die ik van hun heb mogen proeven.

De Gordon Scoth Ale hoort diactyl te hebben. Het is een essentieel onderdeel van de smaak van dit bier. Veel mensen vinden dit een bijzonder lekker bier. Tja, diacetyl kan een volle smaak geven.

Vergelijkbare Topics (7)

32143

Gestart door Emanuel

Reacties: 3
Gelezen: 4200

5402

Gestart door Gerb

Reacties: 74
Gelezen: 20344

16221

Reacties: 6
Gelezen: 11039

4904

Reacties: 18
Gelezen: 6726

14419

Reacties: 36
Gelezen: 18252

27427

Reacties: 6
Gelezen: 5275

12353

Reacties: 8
Gelezen: 3229

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.