Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Koudhoppen Saison

Gestart door Christiaan S, 04-08-2013 15:56 u

Vorige topic - Volgende topic

Christiaan S

Of het lekker wordt weet ik niet, maar omdat ik zin had in een experiment heb ik sinaasappelschil, beetje verse citroen zeste en bramling cross hop toegevoegd aan mijn saison.
Nu een tijde laten staan bij kamertemperatuur en dan op fles zetten. Ik ben benieuwd naar de toegevoegde smaak van de ingrediƫnten. Mocht het niet lekker worden dan was het een leuk experiment.

Hoelang is het verstandig om het zakje te laten zitten?

RobinB

Koudhoppen wordt ook bij saisons wel gedaan, volgens mij ook in de ALBV?
Normaliter is een week wel voldoende.

Christiaan S

Oke, dan laat ik het een week staan. Het ruikt in ieder geval al lekker. :brouwen:

ale-x

Hoeveel gram per liter heb je toegevoegd?
Ik heb pas een IPA met beaming cross gemaakt (ook flink gekoudhopt) in combinatie met Fuggle.
Top biertje geworden!

Christiaan S

Citaat van: ale-x op 04-08-2013  16:31 uHoeveel gram per liter heb je toegevoegd?
Ik heb pas een IPA met beaming cross gemaakt (ook flink gekoudhopt) in combinatie met Fuggle.
Top biertje geworden!
Ik heb 1 gram per liter gedaan.

ale-x

1 gram per liter lijkt me voor een saison mooi.
Voor een ipa is dat erg weinig, die mag wel een flinke neus hebben.
Ben nu ook een saison aan het brouwen.... ben nog aan het uitdokteren hoe veel Nelson Sauvin koudhop ik wil gaan gebruiken.

Christiaan S

Ik denk dat 1 gram per liter genoeg is, het is inderdaad geen IPA. Het aroma en de smaak zal subtiel zijn hoop ik. Natuurlijk wordt het bier toch niet zo oud, dus de afnemende smaak en aroma zal wel mee vallen.

Vergelijkbare Topics (7)

38971

Reacties: 46
Gelezen: 9257

35070

Reacties: 4
Gelezen: 1167

25750

Gelezen: 1686

44443

Gelezen: 455

35538

Reacties: 3
Gelezen: 1232

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.