Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Hoe krijg ik een plek van 25 graden?

Gestart door Maurits, 22-08-2006 22:30 u

Vorige topic - Volgende topic

Maurits

Beste Brouwers,

Voor mijn profielwerkstuk voor school ga ik met een starterspakket voor beginners van Brewferm bier brouwen. Ik ga namelijk onderzoeken wat het effect is van het gebruik van verschillende suikers ( kristalsuiker, basterdsuiker enz.) en verschillende gisten zoals bovengist, ondergist en vloeibaar gist. Nu las ik de gebruiksaanwijzing waarin staat dat de gisting op een plek van 25 graden moet plaatsvinden. Wij hebben thuis geen vloerverwarming of aparte kacheltjes. Dus is er geen plek in huis die pernament 25 graden is. Dus vroeg ik me af of jullie tips hebben om een plek van 25 graden te krijgen. Ik heb al wat in het forum gelezen en dacht misschien aan een dekentje en of aluminiumfolie die de warmte van het gistingsvat vast houden. Of maakt het niet zoveel uit als ik de vergisting laat plaatsvinden op kamertemperatuur (19 graden `s nachts 15 graden. 

MO

De vergisting kan gewoon bij kamertemperatuur plaatsvinden. Als het echt afkoelt tot 15 grC (dat lijkt me stug in de zomer), dan kun je je gistvat inpakken met een dekentje.

Maurits

Vergelijkbare Topics (7)

25453

Reacties: 7
Gelezen: 2348

29257

Reacties: 2
Gelezen: 1891

18399

Reacties: 23
Gelezen: 10161

32802

Gestart door Hai

Reacties: 4
Gelezen: 1738

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.