Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Gisting Hema brouwsel

Gestart door Herbie, 30-12-2017 00:20 u

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Hallo
Heb gisteren een 2e poging gedaan om om bier te brouwen met het starterssetje van de Hema. Vannacht hoorde ik het aardig bubbelen maar nu is het alweer zo weinig dat ik me afvraag of het wel goed gaat. Mijn vraag is dus of het normaal is dat het na 1 dag al weinig bubbelt. Hoor graag van iemand 

Oscar

Citaat van: Herbie op 30-12-2017  00:20 uHoor graag van iemand

Ga nu leker slapen... en kijk na een weekje nog even. In de tussentijd  LEZEN !

Heel veel lezen!

:brouwen:

Jacques

Citaat van: Herbie op 30-12-2017  00:20 uHallo
Heb gisteren een 2e poging gedaan om om bier te brouwen met het starterssetje van de Hema. Vannacht hoorde ik het aardig bubbelen maar nu is het alweer zo weinig dat ik me afvraag of het wel goed gaat. Mijn vraag is dus of het normaal is dat het na 1 dag al weinig bubbelt. Hoor graag van iemand

Dat kan als je in verhouding veel gist gebruikt heb en de fles op een warme plek gestaan heeft.

Mijn advies is te kijken bij de tags op dit forum. En in het bijzonder bij de tag vergisting.

JamMasterJustin

Mijn tip zou zijn: niet te veel zorgen maken en veel geduld hebben. Het komt vast wel goed.

bjorri

Welkom.

Wat is er met de eerste poging gebeurd?

Soepkip

:brouwen:
Binnen 24 uur kan makkelijk de hoofdgisting voorbij zijn als het warm genoeg was.
Als het schuim weggezakt is dan kan je gaan overhevelen naar een mandfles.
Doe dan ook een eetlepel/soeplepel suiker in de mandfles voor een beschermende koolzuurlaag.
Waterslot en dan weken laten slaan.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.