Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Dry hoppen enkele vragen

Gestart door JanEric, 05-08-2013 16:12 u

Vorige topic - Volgende topic

JanEric

Hallo,

Ik ben een IPA aan het brouwen, en heb enkele vragen over het dry-hoppen die ik niet direct kon terugvinden op het forum, of ik  zie door de hopstaken het hopveld niet meer ::) :denken:
Ik ben van plan over te hevelen naar een mandfles en dan met een hopzakje de hop toe te voegen

- Moet de mandfles onder waterslot of niet? IK las ergens dat dit uitmaakt voor de aroma die je in het bier krijgt, maar is dit wel veilig als de nagisting nog doorwerkt?
- Wat moet de temperatuur zijn voor de nagisting? Momenteel staat het gistvat op 20 graden te bluppen (hoofdgisting).
- Verder iemand nog tips?

Ronald_

- Ja er moet een waterslot op
- Hoe warmer je het bier houdt, hoe korter ik zou koudhoppen

ThomasM

Ik ben een IPA aan het koudhoppen op het moment en heb de temperatuur op 2.5 ºC gezet.

JanEric

Citaat van: ThomasM op 05-08-2013  16:27 uIk ben een IPA aan het koudhoppen op het moment en heb de temperatuur op 2.5 ºC gezet.

Is dat niet te koud? Koudhoppen moet toch bij het nagisten, niet bij het lageren?

ThomasM

Kijk maar bij de tags voor topics over koud/drooghoppen. Hier wordt het uitgelegd:

JanEric

OK, dank. Dus toch bij lageren. Het zal ook wel niet voor niets 'koud'-hoppen heten. :brouwen:

Oscar

Citaat van: Ronald_ op 05-08-2013  16:16 u- Hoe warmer je het bier houdt, hoe korter ik zou koudhoppen

Als je je bier warm houd, kan het nooit koudhoppen zijn.... ;D ;D ;D ;D ;) 

Jacques

Citaat van: JanEric op 05-08-2013  18:55 uOK, dank. Dus toch bij lageren. Het zal ook wel niet voor niets 'koud'-hoppen heten. :brouwen:

Koudhoppen kan ook bij kamertemperatuur. Om het hoparoma te behouden is het belangrijk dat er niet te veel vergisting meer is. Dit om te voorkomen dat het hopramoma met de koolzuurstroom afgevoerd wordt.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.