Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Wat en hoeveel heb jij koud staan?

Gestart door MO, 17-04-2007 11:05 u

Vorige topic - Volgende topic

MO

Ik heb een speciale 1,50 meter hoge bierkoelkast in de brouwerij staan. Deze is voorzien van een extra Conrad thermostaat die de boel op 9-10 °C houdt.

Momenteel staan daar 50-100 biertjes in. Een stuk of 20 zelfbrouwsoorten. Een aantal proefbieren van Adrie, van Wesley en een paar van Oscar. Wat Duits bier (nog een of andere champagne achtig witbier) en nog een paar Belgen (vicaris bieren).

Ik vind het erg prettig om keuze te hebben 's avonds, vandaar al die soorten.

Ik heb overigens geen druppel pils in huis. Een paar ondergistende bokkies misschien (oa Jever Meibock) maar pils, nee, bezoek drinkt maar mooi mijn eigen bier.

MO

Antwoord van Casper:

Sinds ik 10 kilo ben aangekomen de afgelopen 2 jaar en een lichtelijke alcoholverslaving aan het opbouwen was... staat er bij mij niets meer koud doordeweeks .

Ik heb voor het weekend altijd een voorraadje van 3*3 speciaalbieren uit de slijter en eens in de maand ga ik naar Burg Bieren om een stuk of 12 speciale biertjes te kopen (vaak Engelse halve liters).

Verder natuurlijk +/- 4 kratten eigen brouwsels welke op dronk zijn en wat flesjes pils voor het bezoek 

Adrie

Mijn biervoorraad (eigen brouwsels en een enkel commercieel bier) staat in de kelder, waar het het grootste deel van het jaar onder de 15 graden is. Omdat de kelder niet echt gemakkelijk te bereiken is, staat een deel van deze voorraad in de bierkoelkast (op een graad of 8 ). Zodra deze leeg is, duik ik de kelder in voor een nieuwe voorraad. Momenteel staan er eigen brouwsels in (blond, porter, robust porter, chouffe-kloon, Salmo Gold) en twee bieren van MO.

oranjeboombiertje

Ik heb een hele stapel kratten staan in de garage ± 10 graden. Alleen een aantal eigen biertjes en commerciële biertjes heb ik in de koelkast staan. Ik heb wel pils staan maar dat is zelf gebrouwen :clownsmile: Af en toe fiets ik even naar rotterdam om bij de man van de drank (bierwinkel) wat bijzondere biertjes te halen. Ik drink meestal niet door de week dus ik heb de hele week de tijd om te bedenken wat ik voor het weekend in de koelkast zet ;D

:degroeten:
Wesley

oranjeboombiertje

Citaat van: MO op 17-04-2007  11:05 uIk heb overigens geen druppel pils in huis.

Volgens mij wel ;D Je hebt een pils van mij staan.
 :verbergen:

Wesley

Oscar

In mijn koelkast staan nu een paar proefbiertjes van Mo, nog eentje van Pieter. De rest staat in kratten in de schuur, maar deze voorraad ben ik momenteel aan het opb(r)ouwen  ;D. Ook heb ik nog een voorraad oud bier (bewaarbieren) maar daarvan is toch wel veel voor de gootsteen heb ik gemerkt afgelopen zondag, dus die voorraad slinkt vrij snel  ::)

Ook ik heb standaard geen druppel pils in huis.

JeroenCV

Ik heb niet zo extreem veel.

Ik heb 4 kratten met eigen bier staan, waaronder een pils, twee blondjes en nog een beetje quadrupel.

Verder heb ik nog een flesje of 6 verschillende jopen koud staan, wat lentebok van Grolsch en nog wat flesjes slaapmutske.

ik moet mijn voorraad weer gaan aanvullen, maar mijn 2 maandelijkse vulactie heb ik nu eens overgeslagen, ik was net terug van een knieoperatie en dan is het sjouwen van kratten bier niet aan te bevelen.

Wie mij van bier wilt voorzien is altijd welkom in Gouda, natuurlijk :dansen:

Hopmans

1 krat geuze
1 krat Vlaams rood
4 krat blond
5 krat blonde ale
6 krat Engelse ale in de maak

Maar geen van alle koud.
Ik drink hooggistend bier op omgevingstemperatuur.
De blonde ale zal wel koud kunnen denk ik.

Walter

Het is momenteel wat povertjes, maar ja, ik ben dan ook nog niet zo lang bezig hé...

Momenteel heb ik 12 liter framboise die staat te hergisten op fles en 22 liter dubbel die staat te nagisten.

Hiernaast heb ik nog enkele 75 cl flessen van mijn eerste bier (Brewferm pakket) waar ik niet van afraak ( :weetniet: hoe dat komt).

Probleem met een relatief kleine kapaciteit en goede kwaliteit die je met eigenbrouw kan leveren, is dat je snel een schare 'fans' hebt die je bier komen opdrinken...

Voor volgende week staat er weer een honingbier op het programma, maar da's voor een andere topic.

Caspar

Wacht maar tot je wat langer bezig bent Walt... mijn voorraad eigen brouwsels begint ondertussen echt snel op te lopen (nu al 8 kratten), het moet ook niet te gek worden natuurlijk  :o.

Op dronk:
1/2 krat Dubbel
1 krat IPA American
2 kratten L'achouffe
1/2 krat IPA Houblon

Nagisting:
3 kratten RIS English
1 krat RIS Irish

Groet Caspar

RobinB

koelkast is wat leeg:
- Heineken pils
- Guinness
- Wiecks witte
- Leffe blond (als referentiebier voor mijn eigen blond :))
- Samuel Adams
- Waddenbier blond
- Löwenweisse

Verder heb ik een krat van mijn eigen Blond staan, en een Sam adams kloon in de lagerfles(gekoeld) :)
Ook staat er nog altijd een fles Mede te pruttelen. Deze heb ik begin Februari gemaakt, maar het waterslot blubt nog altijd!  ???

Pieter.

In mijn schuur staat altijd standaard een kratje pils, onder mijn carport wat de koelste plek buiten de koelkast is staat:

Ruim een krat Kriek van dat Brewferm pakket.
Een half krat Belgische pale Ale.
Een half krat Irisch Red.
21 liter witbier staat te lageren.
21 liter Schwarz staat te vergisten.
2x 18 liter Lambiek staat te vergisten.

Ik heb moeite een voorraad op te bouwen, misschien dat ik iets te veel drink?

korek

Ik heb nog 21/2 krat Hefe Weissen, 1/2 krat Blond en 1/2 krat Tripel en nog een flesje Duvel. Ik moet snel weer brouwen want het raakt op. Pils heb ik niet, wel een dorstige familie.

dwbrouw

Ik heb meestal niet zoveel op voorraad, maar nu staan er in de lagerkast nog 25 flessen verschillende soorten eigen brouwsel. Maar meestal word er op vrijdagavond bij mij thuis gedart.  ;D Dan kom je prima van je bier af dat kan ik je garanderen. :degroeten:

Tsjerk

Tja, wat heb ik staan?

3/4 krat winterbier, 1/2 krat porter, 1/2 krat tripel, 1 krat blond, 1/2 krat pils
2 krat met restanten (sterke blonde, weizen, blond, tripel, bock etc.)
2 party fust pils, 3 beertender vaatjes pils, 1 beertender vaatje tripel

5 1/2 krat quadrupel (nog niet klaar)
3 1/2 krat pils (nog niet klaar)

Commerciële bieren: alleen speciaal bieren totaal ca. 1 1/2 krat (ca. 10 soorten)

Van het totaal staat ca. 1 kratje van diverse soorten in mijn bierkoelkast

Ik kan dus nog een paar week vooruit  ;D

Jos Groen

1 Kratje Palm Speciale Kloon
3 flesjes tripel (0,75)

20 liter zware zwarte ster vergisting voorbij wachtend op gist van siris
20 liter licht restjes bier SG1045  hoofdvergisting
20 liter donkere restjes bier SG1045 hoofdvergisting

eigenlijk heb ik bijna geen voorraad, ben dat wel aan het opb(r)ouwen , heb 50 kilo pilsmout in bestelling  :elifant:

Jay

Ik heb altijd wel wat flesjes van mijn brouwsels koud staan, maar door plaatsgebrek staat veel ook lauw (een 2e koelkast speciaal voor bier zou geweldig zijn, maar dat vind ik toch wel een beetje overdreven energieverbruik).

Momenteel staat koud van eigen brouwsels:

1 flesje milk stout
1 flesje witbier (het laatste flesjes, nu precies 1 jaar oud, om te kijken wat daar van overblijft)
1 flesje mislukt hoppig tarwebier (om het nog 1 laatste kans te geven voor ik de hele 2 kratten door de gootsteen spoel)

Voor de rest:

2 flesjes brand urtyp (heb ik altijd in huis)
2 flesjes gulpener lentebock (waarvan ik vorig weekend besloten heb dat ik 'm eigenlijk heel erg vies vindt)

Geen rose witbier, light pils of andere onzin. De brand-up is mijn enige concessie aan de commercie van de megabrouwers.

William

Eens kijken wat er bij mij in de koelkast staat....
  • voor mijn verjaardag gekregen bier: 2 flesjes Brugse Zot Dubbel, 2 flesjes Kwak, 3 flesjes van Caracole: de Sax, Ambree en Nostradamus, Corsendonk Tripel, Tripel Karmeliet, Zottegemse Grand cru, Kapittel blond, Hoegaarden wit
  • een paar flesjes zelfgebrouwen: 3 Belgische Pale Ale, 1 APA, 1 Alt
  • 2 flesjes Bavaria welke al over de tht-datum zijn- nadat ik ben gaan brouwen wordt er geen commercieel pils meer gedronken

Wat zal ik vanavond eens kiezen  >:D

frankbaeyens

Op garage-temperatuur:

48 liter Duvelkloon, 38 liter Weizen, 32 liter quadrupel genre Rochefort 8, 51 liter Westmalle Tripel kloon, en 6 l Russian Imperial Stout

:elifant:

Frank

Emile

In de koeling: 80 L Weizen, 50 L La Chouffe, 50 L Beamish (Stout), 80 L Bock (al wat van op), paar kratjes Blond, 50 L Trappist, 1 kratje witbier en nog ongeveer 3 kratjes Honingbier.

Tja, beetje krapjes dus, hier moet ook de inzending voor het ONK nog af. Binnenkort maar weer gaan brouwen  ;D

Hopmans

halikidee

Ik vanalles wat staan.
1 krat Westmalle Tripel.
3 kratten div flesjes voor de verzameling etiketten
En de volgende bieren zijn van de eigen brouw
1/2 krat Russian Imperial Stout
1/2 krat Scotch Ale
1 krat DDT (Tripel)
1 krat Brinta bier

Oh ja, en nog 1 krat met div trappist om te bewaren en pas over een jaartje of 5 te gaan proeven.

Jaap

Leuk zo'n inventarisatie. Ook de kelder maar even ingedoken. Gaat ie:

Commercieel:
Grolsch Weizen, Guiness, Westmalle Dubbel en Tripel, Hertog Jan karakter, Kriek Boon, Oude Geuze Boon en een half kratje Grolsch pils.

Eigen brouw:
half kratje wietbier, half kratje blond
en nog zo'n 20 liter Blond die nodig geflest moet worden.

Gerb

Heb je dat recept van wietbier ergens op het forum staan? Ben benieuwd naar de smaak.

Jaap

Vergelijkbare Topics (7)

11565

Gestart door Bierke

Reacties: 34
Gelezen: 29437

1070

Reacties: 0
Gelezen: 5994

2654

Reacties: 12
Gelezen: 8586

9538

Reacties: 36
Gelezen: 25047

1044

Reacties: 4
Gelezen: 5968

05-10-2004 15:55 u
door ROELEKE
13850

Reacties: 16
Gelezen: 11733

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.