Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Kloonproject 2012 - Keuze bier - Finale!

Gestart door dennis, 17-09-2012 19:30 u

Vorige topic - Volgende topic

Kies 1 favoriet kloonbier

Hobgoblin
17 (30.4%)
Kwak
2 (3.6%)
Pilsner Urquell
13 (23.2%)
Andechser Doppelbock Dunkel
12 (21.4%)
Brugse zot
12 (21.4%)

Totaal aantal stemmen: 56

Stemmen gesloten: 19-09-2012 19:30 u

Caspar

Denk ook niet dat het er 52 worden, maar minstens 25 deelnemers is wel aannemelijk. Hoeveel waren het er vorige keer?

heijligers

Mag ik mijn stem voor de Kwak nog omwisselen voor een tegenstem voor de Goblin?  >:D

Zoals je in mijn onderschrift kunt zien heb ik al een vrij volle planning... waarvoor de grondstoffen al in huis zijn en waar niet alle kloonvoorstellen in passen.

Ronald_

Citaat van: heijligers op 19-09-2012  11:46 uWaarvoor de grondstoffen al in huis zijn en waar niet alle kloonvoorstellen in passen.

Als ik ze toch aanschaf, mag je best precies op de gram nauwkeurig bij mij kopen wat je nodig hebt ;)

Citaat van: heijligers op 19-09-2012  11:46 uMag ik mijn stem voor de Kwak nog omwisselen voor een tegenstem voor de Goblin?  >:D

Dan wissel ik mijn Brugse Zot stem om vóór de Hobgoblin  >:D2

hobbybob

Had ook gestemd voor de Brugse zot maar misschien doe ik ook wel mee met de Goblin (inkoop moet toch nog gedaan worden).

Caspar

Qua grondstoffen moet je voor de Hobgoblin bij Van der Kooy zijn... De brouwer heeft zijn recept prijs gegeven bij "Can You Brew It"... Engelse mouten zijn essentieel denk ik.

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,18522.msg273176.html#msg273176

Ronald_

Eigenlijk moeten we natuurlijk wachten tot 19:30 met speculaties en enthousiasme, maar ik had hem vanmorgen ook al beluisterd die Podcast! :)

Citaat van: Caspar op 19-09-2012  15:11 uQua grondstoffen moet je voor de Hobgoblin bij Van der Kooy zijn...

De brouwer heeft het voor de speciale mouten specifiek over 'Simpson Malts' die zijn niet te krijgen bij Vd Kooy, toch? (zou het veel uitmaken?)

Verder zijn alle bijna opmerkingen uit de Podcast opgenomen in het recept van Adrie. Wel spreekt de beste man over zijn 24.500 liter batch, niet over de hobbyschaal (ik zou de mout percentages dus toch iets aanpassen aan onze eigen installatie).

- De brouwer heeft het bijvoorbeeld over de laatste hopgisten bij de whirlpool, dus ik denk dat dat 0 minuten/ vlam uit hopgiften zouden zijn, niet 15 minuten koken.
  - De berekende kleur is te laag (50-55 noemt hij maar dat kan best op een andere schaal zijn dan morey?)
  - De berekende bitterheid te hoog (24-26)
  - De eenstapsmaisch is 67graden volgens de podcast (again; wat scheelt die graad?)

Verder staat dit recept me echt enorm aan. Simpel recept, korte tijden.. :)

Interessante factor voor dit project gaat de gist worden.. En uiteraard de hopgiften, denk ik!

Adrie

De meesten van ons whirlpoolen geen half uur tot uur zoals profs dat doen. Daarom wordt in de podcastserie een whirlpoolgift vaak vervangen door een 15 minuten gift en dat heb ik in het recept gezet.

Ronald_

Citaat van: Adrie op 19-09-2012  16:22 uDe meesten van ons whirlpoolen geen half uur tot uur zoals profs dat doen. Daarom wordt in de podcastserie een whirlpoolgift vaak vervangen door een 15 minuten gift en dat heb ik in het recept gezet.

Is geen aanklacht naar jou natuurlijk!

Alleen zou ik denk ik eerder het bij 0 minuten toevoegen en dan 15-20 minuten wachten met koelen, ipv direct, zoals onze normale manier van werken is. Maar nogmaals, we lopen op zaken vooruit  :)

RobinB

Citaat van: Caspar op 19-09-2012  15:11 uDe brouwer heeft zijn recept prijs gegeven bij "Can You Brew It"... Engelse mouten zijn essentieel denk ik.

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,18522.msg273176.html#msg273176

Hahaha! Dat zeiden we ook bij de ESB en die eindigde toch als "Not Cloned!" ;D

dennis

En de winnaar is de Hobgoblin. Discussie hier voortzetten?

Oscar

Dan mag hier een slotje op denk ik. :)

Vergelijkbare Topics (7)

1070

Reacties: 0
Gelezen: 5991

13668

Reacties: 67
Gelezen: 39258

1411

Reacties: 3
Gelezen: 7396

19682

Reacties: 36
Gelezen: 49410

5206

Reacties: 32
Gelezen: 19464

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.