Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Kloonproject 2012 - Planning

Gestart door dennis, 09-09-2012 11:15 u

Vorige topic - Volgende topic

dennis

Zo, als despoot heb ik het maar druk.

Citaat van: Oscar op 08-09-2012  18:07 uTuurlijk doe je mee, voordat alles gebrouwen is en er een dag tot proeven wordt gekozen is het reeds 2013... ;D

Het gaat wel een lange termijn project worden, zoals Oscar al aangaf. Wanneer denken jullie je brouwsel ongeveer in te kunnen plannen? Ik zit aan november of december te denken.

Citaat van: LRFokken op 29-08-2012  15:40 uThat would be me, temperatuur gecontroleerd ligt wel in de planning, maar een koelkast gratis vinden blijkt nog een hele opgave.
Over planning gesproken, lukt het al een beetje?  ;D

Oscar

November/december lijkt mij wel reëel en dan ergens in februari proeven?

hansm

Citaat van: Oscar op 09-09-2012  11:18 uNovember/december lijkt mij wel reëel en dan ergens in februari proeven?

Tussen brouwen en proeven zou ik zo'n 3 tot 4 maanden nemen. December brouwen en februari proeven is 2 maanden. Dat wordt erg krap als je als je 3 á 4 weken rekent voor vergisting en lagering en 3 weken voor hergisting.

Ronald_

Daarnaast moet er ruimte zijn voor variaties en fouten.. Vorig jaar hebben wij de ALBV twee keer gebrouwen..

Hier kan trouwens midden oktober - midden november al gebrouwen kan worden!

William

Het kiezen van een bier, het bepalen van een basisrecept en variaties hierop (inclusief de discussies op het forum) en het bestellen van ingrediënten zal wel wat tijd kosten.  Daarnaast hebben veel mensen toch wel een soort van brouwagenda.

Voor mezelf zou ik zeggen eind november brouwen, ergens in maart/april proeven.

heijligers

Graag in de planning rekening houden met de Pint Brabant wedstrijd, waarvoor de beste brouwers van Brabant half januari een bier moeten inleveren.

Caspar

Ik zat ook te denken aan eind november brouwen. Kunnen we ergens in maart proeven.

dennis

Citaat van: heijligers op 09-09-2012  13:22 uGraag in de planning rekening houden met de Pint Brabant wedstrijd, waarvoor de beste brouwers van Brabant half januari een bier moeten inleveren.
Lijkt me een goed idee.

Vooraleerst eind november / december brouwen?
Maart proeven?

segtom

Je kan beter een weekje te veel tellen als te weinig he voor zo'n kloonbrouwsel.

William

Citaat van: segtom op 09-09-2012  14:41 uJe kan beter een weekje te veel tellen als te weinig he voor zo'n kloonbrouwsel.

En dan zijn er nog mensen die het niet halen. ;D

segtom

Lol :) die kunnen al beter beginnen voor die van volgend jaar dan :p

RobinB

Citaat van: dennis op 09-09-2012  14:31 uLijkt me een goed idee.

Vooraleerst eind november / december brouwen?
Maart proeven?

Lijkt me :duimop: :)

Herman

Dat zal met mijn brouwplanning ook wel lukken. :duimop:

Oscar

Ik pas mijn brouwplanning wel aan.... ;)

hansm

2 december heb ik een brouwdag gepland. Maar meestal komt mijn planning niet uit :-\

Oscar

Citaat van: hansm op 09-09-2012  23:27 u2 december heb ik een brouwdag gepland.

En eerder niet?  :weetniet: :brouwen:

hansm

Citaat van: Oscar op 09-09-2012  23:34 uEn eerder niet?  :weetniet: :brouwen:

Jawel, over 2 weken en eind oktober ook. Tenminste... als de planning... :biersmile:

Oscar

Citaat van: hansm op 09-09-2012  23:36 uJawel, over 2 weken en eind oktober ook. Tenminste... als de planning ... :biersmile:

Ooh, pffff, ok Ik dacht al.... ;D

LRFokken

Citaat van: Oscar op 09-09-2012  23:34 uEn eerder niet?  :weetniet: :brouwen:

Niet zo heel gek toch? Laatste was voor mij ook in juli, volgende ergens eind september? Ik overleg deze week even met mijn zwager, maar mee doen doe ik sowieso, met of zonder hem ;-). Dan moet ik de spullen maar weer even hierheen halen.

De koelkast gaat wel lukken, ik heb mogelijk nog wel ergens een vrieskist staan (schoonouders) waar 2 vaten in kunnen.

Vergelijkbare Topics (4)

4902

Gestart door Edwin

Reacties: 6
Gelezen: 5334

20839

Gestart door dennis

Reacties: 83
Gelezen: 47751

21031

Reacties: 85
Gelezen: 56423

20947

Reacties: 86
Gelezen: 47772

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.