Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Lid van PINT vs. hobbybrouwen

Gestart door JeroenCV, 26-02-2010 21:18 u

Vorige topic - Volgende topic

Ben je lid van de bierconsumentenvereniging PINT?

Ja, natuurlijk
36 (45.6%)
Nee, wat is dat?
10 (12.7%)
Nee, maar ik wil misschien wel lid worden.
14 (17.7%)
Nee, en heb ook totaal geen interesse
14 (17.7%)
anders, namelijk......
3 (3.8%)
Ja, maar overweeg het op te zeggen
2 (2.5%)

Totaal aantal stemmen: 79

Stemmen gesloten: 18-04-2010 12:26 u

JeroenCV

Tuurlijk heeft PINT veel contact met ABT. En we weten ook veel andere cafe's; ze staan zelfs op onze website

http://www.pint.nl/nedbier/bierwinkels.html

Adrie

Citaat van: zigurana op 03-03-2010  12:15 uAdrie's voorstel om van het PINT tijdschrift een soortement van Nederlandse BYO te maken, slaat naar mijn idee de plank dan ook volledig mis.

Dit is een verdraaiing van mijn woorden. Pint nieuws hoeft natuurlijk niet diep in te gaan op technische aspecten van het brouwproces en hoe je zelf bieren brouwt. Maar als bierconsument wil ik wel meer weten over hoe bieren tot stand komen. Welke ideeën had de brouwer toen hij het bier creëerde. Dat soort dingen. Zeg maar hetzelfde soort interesantdoenerij als bij wijn, maar dan met wat meer inhoud.

Overigens had Pint natuurlijk gelijk moeten inspringen op de berichten in de media dat cafébazen de boel vaak belazeren door goedkoop bier op de tap te zetten in plaats van het A-merk dat ze normaal voeren. En dan verschillende aspecten van die praktijken belichten met boodschappen voor verschillende doelgroepen:
1. het is schandalig dat de bierconsumenten zo belazerd worden. (boodschap gericht op het werven van verontruste bierconsumenten)
2. A-merken zijn in de kroeg blijkbaar veel te duur. (boodschap gericht op de horeca én de bierbrouwerijen)
3. Pilzen in Nederland zijn blijkbaar eenheidsworst als de consument het verschil niet merkt (boodschap gericht op de brouwerijen, oproep tot meer variatie en creativiteit).

Leeghwater

Citaat van: Adrie op 04-03-2010  11:20 u1. het is schandalig dat de bierconsumenten zo belazerd worden. (boodschap gericht op het werven van verontruste bierconsumenten)
2. A-merken zijn in de kroeg blijkbaar veel te duur. (boodschap gericht op de horeca én de bierbrouwerijen)
3. Pilzen in Nederland zijn blijkbaar eenheidsworst als de consument het verschil niet merkt (boodschap gericht op de brouwerijen, oproep tot meer variatie en creativiteit).

Bedoel je ook niet dat het schandalig is dat de bierliefhebber zo eenvoudig te foppen is met een goedkope variant op de tap? Bieren zouden weer een eigen karakter moeten hebben. Dat de grote meute meer betaald voor een slap pilsje wat als Heineken verkocht word boeit me eigenlijk niet. je hebt dan toch al de keuze gemaakt om iets te drinken waar je geen hoogstaande dingen van hoeft te verwachten. begrijp me niet verkeerd hoor ik drink het ook soms: op de trekker is het best lekker!

Adrie

Citaat van: Leeghwater op 04-03-2010  11:32 uBedoel je ook niet dat het schandalig is dat de bierliefhebber zo eenvoudig te foppen is met een goedkope variant op de tap? Bieren zouden weer een eigen karakter moeten hebben. Dat de grote meute meer betaald voor een slap pilsje wat als Heineken verkocht word boeit me eigenlijk niet. Je hebt dan toch al de keuze gemaakt om iets te drinken waar je geen hoogstaande dingen van hoeft te verwachten. Begrijp me niet verkeerd hoor ik drink het ook soms: op de trekker is het best lekker!

Dat is toch mijn laatste punt? Wil PINY meer leden werven, dan zal ze ook pilsdrinkers moeten aanspreken. Het soort wangedrag in de horeca waar ik op doelde kan wellicht pilsdrinkers over de streep trekken om lid te worden van een bierconsumentenvereniging.

Jacques

Citaat van: JeroenCV op 04-03-2010  09:03 uTuurlijk heeft PINT veel contact met ABT. En we weten ook veel andere cafés; ze staan zelfs op onze website

http://www.pint.nl/nedbier/bierwinkels.html

Goh, dit had ik nog nooit gezien. Nu nog even weten welke bieren je kunt krijgen op al die verschillende locaties.

Menno

Citaat van: Adrie op 04-03-2010  11:20 uOverigens had Pint natuurlijk gelijk moeten inspringen op de berichten in de media dat cafébazen de boel vaak belazeren door goedkoop bier op de tap te zetten in plaats van het A-merk dat ze normaal voeren. En dan verschillende aspecten van die praktijken belichten met boodschappen voor verschillende doelgroepen:
1. het is schandalig dat de bierconsumenten zo belazerd worden. (boodschap gericht op het werven van verontruste bierconsumenten)

Hier heb je een duidelijk PINT PUNT, Adrie! :D
Door op genoemde mediaberichten gelijk uit naam van PINT een reactie te doen, zorg je inderdaad gelijk voor grote naamsbekendheid. :duimop:

halikidee

Citaat van: JeroenCV op 03-03-2010  12:50 uAdrie, zoals al gezegd, ik (en dus PINT) staan niet altijd aan de kant van de brouwers.
Naar mijn bescheiden mening zou PINT een haat/liefde verhouding moeten hebben met de brouwerijen.
Kritisch op hun producten, maar ook nodig om bekendheid te krijgen voor hun producten.

Overigens zijn er ook een aantal PINT regio's aktief om een extra invulling aan PINT te geven.
Deze regio's organiseren o.a. proefavonden/excursies/festivals/ en andere 'bierige' aktiviteiten.
Ben zelf naast PINT lid ook aktief bij Pint Noord-Brabant www.prnb.pint.nl
Voor meer info over de regio's: www.pint.nl, hier zijn de links naar de regio sites te vinden.

Groetjes,

René

JeroenCV

Beste mensen,

Allemaal bedankt voor de nuttige tips die deze peiling heeft opgeleverd. Verschillende daarvan heb ik gebruikt in het  transitieplan voor PINT, dat net klaar is. Van Bierliefhebbersvereniging naar Bierconsumenten vereniging. De volgende stappen zijn nu naar de diverse commissies van PINT, dan 12 juni de ALV. Hier mogen de leden over het plan stemmen.

groet
Jeroen

Herman

Ok, houd ons op de hoogte als je wilt?

Oscar

Citaat van: Herman op 29-04-2010  23:45 uOk, houd ons op de hoogte

Als je PINT leest, word je via dat media op de hoogte gehouden... ;D

Menno

Wie van de forum-leden gaat op zaterdag 12 juni 2010 naar de ALV van PINT?  :weetniet:

Ik begreep dat de ALV's slecht bezocht worden. Misschien is het nu juist dé gelegenheid een pint punt te maken?  ;)

JeroenCV

En dit jaar is er een bier-spijs combinatie in de pauze en na de vergadering.

Caspar

Citaat van: Menno op 07-05-2010  13:35 uIk begreep dat de ALV's slecht bezocht worden. Misschien is het nu juist dé gelegenheid een pint punt te maken?  ;)

Ik denk dat veel mensen ook helemaal geen zin hebben om uberhaubt een punt te maken :weetniet: . Zeiken kunnen we maar al te goed, maar als het er op aan komt vinden vrij weinig mensen het programma echt interessant.

RoodeLeeuwVenlo

Citaat van: Caspar op 07-05-2010  15:13 uIk denk dat veel mensen ook helemaal geen zin hebben om uberhaubt een punt te maken :weetniet: . Zeiken kunnen we maar al te goed, maar als het er op aan komt vinden vrij weinig mensen het programma echt interessant.
En waarom zal je voor te zeiken open en bloot naar een ALV gaan als het anoniem op een forum kan.  ;D
Straks gaat er iemand nog vragen of je je gezeik kunt onderbouwen met argumenten...   :o
Louis

RobinB

Och, ik vind dat Adrie bijvoorbeeld zijn punten redelijk duidelijk heeft gemaakt en goed beargumenteert...
Ik mag niet komen want ik ben geen lid ;)

Caspar

Adrie is ook geen zeikert.. hij denkt constructief mee :duimop: ... wat ik bedoel is dat vrij weinig mensen daar überhaupt de moeite voor nemen, hetzij op een forum, hetzij tijdens een vergadering.

Ik heb persoonlijk eigenlijk helemaal geen puf om me nog eens druk te gaan lopen maken over de Nederlandse Biercultuur... als het me niet aanstaat zoek ik zelf wel een alternatief (maar ik gun Pint al het beste van de wereld uiteraard :biersmile: ).

Hopmans

Citaat van: Caspar op 07-05-2010  15:48 uAdrie is ook geen zeikert..
Nou...  ::)

JeroenCV

Een ALV is niet om te komen zeuren over biercultuur of zo.

De ALV is het hoogste orgaan binnen elke vereniging. Dus ook bij PINT. Het bestuur wordt gekozen om de wensen van de ALV te kunnen uitvoeren. Daarom legt het bestuur besluiten en plannen voor aan de ALV. De ALV besluit of de vereniging de kant op gaat die het bestuur voorsteld. Het is je recht als lid om naar de ALV te komen. Zo kan je de vereniging aansturen.

En PINT kleedt de ALV aan met een bier-spijs proeverij.

Dus PINT-leden kom vooral langs.
(en niet PINT-leden wordt lid en kom langs  ;D)

Menno

Opmerkelijk! Men heeft wél (indirect) kritiek op PINT, of vindt (indirect) dat PINT niet aansluit op zijn/haar wensen. Maar áls de kans zich voordoet er wat aan te doen... ???

Het lijkt wel de politiek: men is ontevreden, maar de opkomsten bij Nederlandse verkiezingen en referenda zijn altijd belabberd laag...  :weetniet:

RobinB

Ik weet niet over wie je het hebt, maar ik was (en ben) niet overtuigd om lid te worden.

En nee, ik ga niet eerst lid worden om daarna te kijken of ik wat aan de vereniging kan doen?
Ik doe het andersom, kijk of de vereniging wat voor me is en sluit me dan evt. bij aan...
Als er dan gevraagd wordt naar de redenen, ben ik niet te beroerd ze te geven?

En ja ik stem netjes elke keer, zelfs voor de waterschappen...

Menno

Mijn opmerking was niet persoonlijk naar jou toe bedoeld, Robin.  ;)

Bottom-line moge duidelijk zijn.  8)

RobinB

Ik snap wat je bedoelt, maar deel je bottom-line in ieder geval niet...

Er wordt gevraagd naar redenen om wel of niet lid te zijn/worden van pint.
De tegenargumenten zijn vaak in kritische vorm, wat ook moet kunnen, en van de mensen die geen lid zijn.
Die gaan ook niet naar de ALV, dùs doet de kans er iets aan te doen zich helemaal niet voor? ???

Daarnaast lijkt Jeroen ook nog aan te geven dat de ALV daar niet voor bedoeld is...

JeroenCV

Robin,

Ik geef aan dat de ALV voor de leden is. Die kunnen besluiten welke richting PINT op gaat.

Daarnaast heb ik een paar berichten daarvoor ook aangegeven:
Citaat van: JeroenCV op 29-04-2010  21:37 uAllemaal bedankt voor de nuttige tips die deze peiling heeft opgeleverd. Verschillende daarvan heb ik gebruikt in het  transitieplan voor PINT, dat net klaar is.

Dus in tegenstelling tot wat jij zegt:
Citaat van: RobinB op 08-05-2010  10:51 uDe tegenargumenten zijn vaak in kritische vorm, wat ook moet kunnen, en van de mensen die geen lid zijn.
Die gaan ook niet naar de ALV, dùs doet de kans er iets aan te doen zich helemaal niet voor? ???

doet de kans zich er wel voor. Ik luister naar wat er wordt gezegd in de bierwereld. Of het nou van consumenten, hobbybrouwers of commerciele brouwers, altijd zal ik er de bruikbare dingen uit proberen te halen.

RobinB

Citaat van: JeroenCV op 09-05-2010  13:26 uIk geef aan dat de ALV voor de leden is.

Klopt, ik ook! :)
De rest was alleen om aan te geven dat de redenering van niet Menno niet klopte.
Dat jij wel bruikbare argumenten/ideeën van het forum op pikt voor PINT is hartstikke mooi, maar staat los van de ALV.  

Hopmans

Citaat van: RobinB op 09-05-2010  16:18 uKlopt, ik ook! :)

Robin, jij hebt op één of andere manier een gave om een topic vol te bediscussiëren
met iemand terwijl de persoon in kwestie hetzelfde zegt als wat jij denkt.

Wordt je daar zelf niet een beetje moe van?

Vergelijkbare Topics (7)

13826

Reacties: 38
Gelezen: 24693

2230

Reacties: 5
Gelezen: 6856

27349

Reacties: 12
Gelezen: 21016

5092

Reacties: 17
Gelezen: 7768

1521

Reacties: 0
Gelezen: 5468

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.