Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Verkoop eigen gebrouwen bier.

Gestart door Tommybear, 05-11-2001 13:38 u

Vorige topic - Volgende topic

Verkoop van een bepaalde hoeveelheid zelfgebrouwen bier moet kunnen:

ja
93 (80.9%)
nee
22 (19.1%)

Totaal aantal stemmen: 107

RBE

De wettelijke maatregelen zijn destijds genomen om de drankenwinkels te beschermen tegen oneerlijke concurentie.Zodra een hobbybrouwer zijn bier gaat verkopen is het geen hobbybrouwer meer en valt dan onder zelfstandige ondernemers, met alle gevolgen van dien. De douane weet echt wel wat er aan de hand is met de hobbybrouwers en doet heus wel een oogje dicht tijdens keuringen. Zij moeten echter wel over maatregelen kunnen beschikken als een hobbybrouwer over de scheef gaat.

Hopmans

CiteerDat is geen goed nieuws voor De Vier Broeders... Nooit meer tappen op een ONK of een MTG Hobbybrouwendag.
Als er Heineken getapt gaat worden, kom ik echt niet meer naar feestjes.

CiteerKunnen we niet uit de EU?
Ik heb toch gezegd dat de EU één bak ellende was.

CiteerYes! Ik kan niet wachten totdat brouwen illegaal wordt! Dat maakt het alleen maar leuker!
Daarom is het vervaardigen van de andere versnaperingen ook zo leuk.

Alhoewel; als zelfbrouwen verboden wordt, is het voor mij een teken dat de wereld echt ziek is.
Dat vind ik niet leuk.
Daarbij vraag ik me af wat ze weg zouden moeten gooien aan apparatuur.
Een weckpan? die is toch gewoon voor de soep?
Ik mag toch wel wort koken?

Zelfgebrouwen bier is gezond, en gelukkig niet verboden.   :dansen:

:degroeten:

Johannes

Citaat van: Johannes op 07-11-2005  10:43 uYes! Ik kan niet wachten totdat brouwen illegaal wordt! Dat maakt het alleen maar leuker!

Even voor de goede orde: dit was grapje. Ik wil niet dat ik nu de indruk heb gewekt dat ik dingen leuker vind wanneer het verboden is. 

:police:

Johannes

Hopmans

CiteerEven voor de goede orde: dit was grapje. Ik wil niet dat ik nu de indruk heb gewekt dat ik dingen leuker vind wanneer het verboden is. 

Zeg eens eerlijk Johannes ?  >:D
Nee niet doen hoor  :engel:

Effe alle gekheid op een stokkie.
Ik ben het met je eens. Het zal er niet leuker op worden als het verboden zou zijn, maar
als één of andere idioot een wetswijziging door weet te voeren, zodat het verboden wordt,
dan ga ik wel door met brouwen.

:degroeten:

Celocelava

Hmm,

Ik zie het probleem niet zo. KvK nummer kost 52,- per jaar, belastingdienst bellen dat je vrij van administratie wil zijn, dan hoef je geen jaaropgaves ed te doen. Dan aan de douane gewoon doorgeven wat je verkoopt in totaal aantal liters, accijns afdragen en klaar is kees. Alleen zorgen dat je onder de inkomensdrempel van de belastingdienst blijft en je kan gewoon je gang gaan.

In de wet staat trouwens niets over weggeven.....

Het enige waar je op termijn tegenaanloopt zijn die idioten die zich met HACCP bezig houden. Volgens hen moet je jezelf geloof ik helemaal kaal scheren (jaja helemaal, ook daar waar de zon nooit schijnt) voordat je een liter weort mag koken.

Peerrrrr.

Wil

hoi allemaal,
Je moet eens met die jingens gaan praten van het CBK (www.cbk.nl). Van hun weet ik bv, dat je bier niet gratis mag weggeven (concurentie en alchol misbruik).
Ook hebben hun de regels naar normaal Nederlands vertaalt, en ook daar staat het Haccp hoog.
Vergeet ook de dienst van warenkeuring niet als je bier gaat verkopen. Nee leuk is het echt niet om als kleine brouwer iets te doen. Let op dat jij altijd het tegendeel moet bewijzen bij de belastingen. Zelfs mout weggeven is niet te doen. Je zal namenlijk tussen 2á3 jaar terverantwoording worden geroepen, en de rekening ligt gewoon klaar voor je.
Gr. Wil

Gio

Er lopen wat zaken door elkaar in deze discussie

verkoop van eigen gebrouwen bier -> veel bestaande wet en regelgeving, is redelijk lastig maar wel mogelijk

legaal hobbybrouwen en het nuttigen van eigen gebrouwen bier -> niks geregeld, wordt gedoogd maar veranderd wsl met inwerking treding europese wetgeving.

Celocelava

Voor je het weet mag je geen eigen gekookte groenten meer eten......

Hopmans

Vandaar dat ik dus lak ga krijgen aan de witte borden criminelen in Den Haag en Brussel.

Celocelava

Citaat van: Wil op 07-11-2005  19:48 uhoi allemaal,
Je moet eens met die jingens gaan praten van het CBK (www.cbk.nl). Van hun weet ik bv, dat je bier niet gratis mag weggeven (concurentie en alchol misbruik).
Ook hebben hun de regels naar normaal Nederlands vertaalt, en ook daar staat het Haccp hoog.
Vergeet ook de dienst van warenkeuring niet als je bier gaat verkopen. Nee leuk is het echt niet om als kleine brouwer iets te doen. Let op dat jij altijd het tegendeel moet bewijzen bij de belastingen. Zelfs mout weggeven is niet te doen. Je zal namenlijk tussen 2á3 jaar terverantwoording worden geroepen, en de rekening ligt gewoon klaar voor je.
Gr. Wil

En dat CBK is ook echt een objectieve organisatie waar wij advies van kunnen krijgen? Kom op, of Kop op, als het niet bij wet verboden is mag het gewoon dus kom met een wetsartikel waar expliciet staat dat ik mijn bier niet mag weggeven en dan geloof ik het.

Natuurlijk komt na 2-3 jaar de blauwe enveloppe maar als je zoals gezegd onder de inkomensdrempel (vwb bierverkoop) blijft is er voor zover ik kan vaststellen op de belastingsite niets aan de hand.

Peerrr.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.