Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Circulatie actieve gisting

Gestart door EBC, 10-03-2008 19:26 u

Vorige topic - Volgende topic

Edgar

Citaat van: EBC op 11-03-2008  13:29 uDaar ga ik weer...toen men het pilsbier uitvond, hadden ze geen filterinstallaties. Dus lagerden ze het bier totdat het helder was. Tegenwoordig hebben we wel filters, dus lagertijd is tegenwoordig een functie van de standtijd van de filters.

Dat is toch te simpel. Alsof het klaren en verder ontwikkelen van de smaak niet samen kan gaan. Grootbrouwers hebben natuurlijk hun fermentatie veel meer onder controle dan wij, en zullen daartoe ook meer fratsen uithalen, en met een veel kortere lagertijd toe kunnen. Je kunt dat dus niet vergelijken. En wat je al helemaal niet kunt vergelijken, zijn Amerikaanse pilsbrouwers. ;)

Een echte smaakvolle, zwavel dampende Tsjech wordt beter van lageren. Probeer het eens zou ik zeggen.

Henielma

Citaat van: Adrie op 11-03-2008  09:44 uWaar heb je die vandaan? Op mijn werk hebben we ze niet...

Bij ons op het werk hebben we ze wel maar daar heb ik ze niet van. Ik weet wel dat het statiegeld van die flessen EUR 7,-- is.

Ik heb deze waterflessen van een bedrijf die een aantal meegekregen heeft uit een opgekochte failliete boedel.

Deze flessen zijn van dik PET materiaal. PET staat er op de flessen. En dat amerikaanse bedrijf schermt er inderdaad mee dat die ook van PET zijn en dat ze vrijwel of geen zuurstof doorlaten.

Vergelijkbare Topics (7)

13716

Reacties: 7
Gelezen: 2696

29949

Reacties: 4
Gelezen: 1712

28696

Reacties: 14
Gelezen: 5065

35935

Reacties: 9
Gelezen: 1383

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.