Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Felle geur na 2de gisting

Gestart door Tomas87, 12-09-2020 14:20 u

Vorige topic - Volgende topic

Tomas87

Hoi,

Ik wou vandaag mijn bier gaan bottelen. Maar toen ik het wou overhevelen naar een ander vat waar ik uiteindelijk mijn suiker in zou doen rook ik een zeer felle onaangename geur.
Hoofdgisting heeft 6 dagen bezig geweest. Daarna heb ik dit naar een ander vat gedaan om nog eens 2 weken te gisten.

Iemand enig idee als dit normaal is deze felle geur. Of zou er toch ergens een bacterie ingekomen zijn?

Alvast bedankt

CeesM

Welk soort bier heb je gebrouwen? Welke gist? Hoe ziet je bier er uit of is er iets vreemds te zien? Is het al helder en uitgegist?
De felle geur, waar ruikt het naar?

Roelof

Je hebt toch geen koolzuur ingeademd? Want dan heb je het gevoel of een klap voor de kop krijgt.  >:(

Tomas87

Is een gewone pils dat ik en gebrouwen met SafeAle s-33 droge gist. Bier ziet er uit zoals het zou moeten zijn. Wel nog niet kraakhelder. Het is een geur die ik echt niet kan thuisbrengen. Wou er dan natuurlijk niet te veel meer boven hangen want je neus krult er echt van op. Moet wel zeggen, nadat het deksel er een 5 tal minuten af was de geur een heel stuk minder fel was.
Misschien omdat het een 2 tal weken volledig afgesloten was.
Hoofdgisting was wel na 3 dagen al voorbij. Had hierboven fout  aangegeven.
Zou ik bottelen? En proeven na een 3 a 4 tal weken?
Grts

Jacques

Citaat van: Tomas87 op 12-09-2020  19:36 uHet is een geur die ik echt niet kan thuisbrengen. Wou er dan natuurlijk niet te veel meer boven hangen want je neus krult er echt van op.

Klinkt als koolzuur...

Als het dat niet zo is kunnen we je niet helpen. Een afwijkende felle geur kan van alles zijn... Zonder verdere omschrijving van de geur is het puur gissen.

Vergelijkbare Topics (7)

26611

Reacties: 6
Gelezen: 2060

35201

Reacties: 2
Gelezen: 1144

19557

Reacties: 5
Gelezen: 2521

6206

Reacties: 4
Gelezen: 2442

43438

Reacties: 7
Gelezen: 909

18885

Reacties: 20
Gelezen: 6142

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.