Hoofvergisting zit nog troep in en boven soort schuim kan het dan naar een mand

Gestart door Fijmansbeer, 27-08-2020 21:53 u

Vorige topic - Volgende topic

Fijmansbeer

Heb vandaag weer eventjes de sg gekeken omdat Ik over twee dagen wou in de mandfles doen maar zag dat er nog soort schuim boven op zit en in mij glas troep de daling is wel van 1.050 naar 1.020 de alcohol is 4 procent maar wou eigelnijk 4.6 en de giststam is Fermentis s-23 het bolletje wel zag je door

Dus mij vraag is kan ik het in de mandfles over twee dag doen?

Jacques

Citaat van: Fijmansbeer op 27-08-2020  21:53 uHeb vandaag weer eventjes de sg gekeken omdat Ik over twee dagen wou in de mandfles doen maar zag dat er nog soort schuim boven op zit en in mij glas troep de daling is wel van 1.050 naar 1.020 de alcohol is 4 procent maar wou eigelnijk 4.6 en de giststam is Fermentis s-23 het bolletje wel zag je door

Dus mij vraag is kan ik het in de mandfles over twee dag doen?

Is er nog vergisting? (Werkt het waterslot nog steeds?)
Waarin zit het bier  nu? Sluit het gistvat goed af?

Fijmansbeer

Citaat van: Jacques op 27-08-2020  23:55 uIs er nog vergisting? (Werkt het waterslot nog steeds?)
Waarin zit het bier  nu? Sluit het gistvat goed af?

Volgens mij wel! Ja maar dan zachtjes. In een voerton. Het zit al muurvast. Kan het zo zijn dat bij ondergist lang duur het is 15 graden.

Fijmansbeer

Heb een week geleden gebrouw en al een weekje vergist op 15 grad en bij het proef en het ziet was ik niet zo de verdere er mee dus gaar nu op 9 grad het doen is dan 11.5 gram gewoon om het verder de vergist?

Het is niet gestoken het bubbel wel gewoon nog!

Jacques

Citaat van: Fijmansbeer op 28-08-2020  09:01 uVolgens mij wel! Ja maar dan zachtjes. In een voerton. Het zit al muurvast. Kan het zo zijn dat bij ondergist lang duur het is 15 graden.

Hoe lager de temperatuur des te langer de vergisting duurt. Dit kun je compenseren door meer gist te gebruiken.

Fijmansbeer

Citaat van: Jacques op 28-08-2020  20:34 uHoe lager de temperatuur des te langer de vergisting duurt. Dit kun je compenseren door meer gist te gebruiken.

Bedank gaat er weer zakje er bij goeie

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.