Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

BrewPi profiel voor La Chouffe kloon

Gestart door piotr, 03-12-2018 16:13 u

Vorige topic - Volgende topic

piotr

Om het temperatuur verloop tijdens het gisten gecontroleerd  te laten verlopen heb ik een BrewPi gemaakt en een koelkast omgebouwd. Ik heb alles werkend en getest maar nu kan ik nergens een "temperatuur profiel" vinden voor de La Chouffe kloon die ik wil gaan brouwen. Iemand een idee?

Edit: ik begrijp inmiddels dat het temperatuurprofiel samenhangt met de gist en niet zozeer met het soort bier. De gist in het recept is Wyeast 3522.

Jacques

Citaat van: piotr op 03-12-2018  16:13 uOm het temperatuur verloop tijdens het gisten gecontroleerd  te laten verlopen heb ik een BrewPi gemaakt en een koelkast omgebouwd. Ik heb alles werkend en getest maar nu kan ik nergens een "temperatuur profiel" vinden voor de La Chouffe kloon die ik wil gaan brouwen. Iemand een idee?

Edit: ik begrijp inmiddels dat het temperatuurprofiel samenhangt met de gist en niet zozeer met het soort bier. De gist in het recept is Wyeast 3522.

Als je kijkt op de site van Wyeast zie je dat een temperatuur tussen de 18 en 24 ºC wordt aanbevolen.

Bij 24 ºC krijg je veel meer esters en hogere alcoholen dan bij 18 ºC. Het is aan jou welke richting je uit wilt gaan. Maar omdat een zekere fruitigheid afkomstig uit esters gewenst is  bij een Chouffe kloon raad ik je een temperatuur aan tussen de 21 en 22 ºC.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.