Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Flessen reinigen na bottelen

Gestart door knifeman, 26-09-2018 09:54 u

Vorige topic - Volgende topic

Heisenberg

Ik brouw gewoon in mijn huiskamer. Op de eettafel. Gelukkig niemand die me dat verbiedt, hahahahaaaaaaa. (mijn ex had me denk ik naar de schuur verbannen...) Laatst ook gedaan. Ging super. De balkondeur open en gaan met die banaan. Had toen niet gekoeld. Kijken hoe dat bier gaat smaken. Anders haal ik 20 meter tuinslang om te koelen met de spiraalkoeler. Bottelen doe ik op het aanrecht. De spoelbak reinig ik grondig met chloorbleek voordat ik begin. Het kraantje staat schuin boven de spoelbak en zo bottel ik dan. Rechtstreeks het flesje in. Goede ervaringen mee. Alles spuit ik ook in met Starsan (aanrecht waar de emmer staat, de spoelbak, de emmer rondom het kraantje). Het kraantje draai ik omhoog en spuit daar wat alcohol in. Mijn handen spuit ik in met Starsan. De kroonkurken liggen in een Star San badje.

Er gaat bij mij geen druppel langs het flesje. Dus hoef ik de flesjes ook niet nog eens af te spoelen. Ik neem wel de tijd om de flesjes te vullen. Flesje schuin onder het kraantje en langzaam vol laten lopen. En valt er een druppeltje van het kraantje, dan valt het in de spoelbak.

hansHalberstadt

Gewoon even de krat in de douche zetten en met horizontale straal even van alle 4 kanten met warm water afspoelen vlak na het bottelen, dan is de suiker nog niet opgedroogd en spoel je het er zo af. Maar alleen nodig als je hebt gemorst.

Vergelijkbare Topics (7)

39057

Reacties: 12
Gelezen: 1886

27410

Reacties: 6
Gelezen: 2996

44116

Gestart door Enos

Reacties: 6
Gelezen: 817

17819

Reacties: 2
Gelezen: 2671

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.