Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Kort hergisten op fles

Gestart door remon de boer, 06-09-2018 17:56 u

Vorige topic - Volgende topic

remon de boer

Waarschijnlijk is de vraag al vaker gesteld maar welk soort of type bier kan ik na een korte hergist op de fles drinken.
Ik heb nu inmiddels 2 keer iets gebrouwen wat minimaal 8 weken moet staan. Er is vast een soort wat minder lang hoeft te staan.

Alvast bedankt

erwinl

Ipa of weizen is na 2 weken wel op smaak, hoe verser hoe beter met deze soorten.

Koen S

Bíjna élk bier is na 3 weken hergisting op fles  klaar om te drinken, de meeste worden ook niet echt beter, met uitzondering van een aantal zware donkere bieren en bieren met Brett. Misschien wat kort door de bocht,  maar als algemene regel klopt dit wel denk ik. Natuurlijk heb je smaakevolutie, maar dat is wat anders.

Dund

Dit weekend een black ipa gebotteld. Gisteren de eerste fles opengetrokken. Volle bak koolzuur en dik schuim. Net nog maar een paar flesjes gedeeld echt top. Ipa inderdaad zo vroeg mogelijk drinken als er druk op staat is ie goed.

Easywoods

Citaat van: Koen S op 06-09-2018  19:46 uBíjna élk bier is na 3 weken hergisting op fles  klaar om te drinken, de meeste worden ook niet echt beter, met uitzondering van een aantal zware donkere bieren en bieren met Brett. Misschien wat kort door de bocht,  maar als algemene regel klopt dit wel denk ik. Natuurlijk heb je smaakevolutie, maar dat is wat anders.

Dat is ook mijn ervaring, zelfs mijn Tripels zijn prima te drinken na 3 weken terwijl ik regelmatig lees dat deze een aantal maanden nodig zouden hebben  :biersmile:

remon de boer

Kijk dat geeft de burger weer moed.
Dan zet ik er een paar koud en kan ik ze gaan proeven :biersmile:

Heisenberg

Citaat van: remon de boer op 06-09-2018  21:01 uKijk dat geeft de burger weer moed.
Dan zet ik er een paar koud en kan ik ze gaan proeven :biersmile:
Hahahahaaaaaaaa... Proost man!!! :proost: :proost:

Vergelijkbare Topics (7)

34822

Gestart door Aart_95

Reacties: 5
Gelezen: 1311

40021

Reacties: 16
Gelezen: 2241

43884

Reacties: 53
Gelezen: 6138

31194

Reacties: 18
Gelezen: 4578

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.