Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Drooghoppen met bierkit

Gestart door Marc Sas10, 03-10-2016 20:04 u

Vorige topic - Volgende topic

Marc Sas10

Als beginneling ben ik nog lang niet toe aan iets anders dan met een bierkit werken, maar ik wel wat uitproberen. Mijn eerste brouwsel was Brewferm diabolo. Smaakte mij goed, maar ik wil eens wat proberen met drooghoppen. Welke aromahop zou voor dit soort bier een geschikte kunnen zijn en hoe lang zou ik die erbij moeten laten zitten. Ik begreep dat het bij de lagering moet gebeuren. Hoeveel hop is goed voor 9 liter?

Henielma

Je zou met Cascade kunnen starten en dan op 9 liter 18 tot 100 gram hop gebruiken.

Marc Sas10

Jacques

Citaat van: Marc Sas10 op 03-10-2016  20:04 uAls beginneling ben ik nog lang niet toe aan iets anders dan met een bierkit werken, maar ik wel wat uitproberen. Mijn eerste brouwsel was Brewferm diabolo. Smaakte mij goed, maar ik wil eens wat proberen met drooghoppen. Welke aromahop zou voor dit soort bier een geschikte kunnen zijn en hoe lang zou ik die erbij moeten laten zitten. Ik begreep dat het bij de lagering moet gebeuren. Hoeveel hop is goed voor 9 liter?

Op dit forum is heel veel geschreven over dit onderwerp. Zoek maar een op de zoekwoorden: dry-hopping, drooghoppen en koudhoppen. Heel veel antwoorden op vragen van beginners kun je met behulp van de zoekfunctie vinden.

Vergelijkbare Topics (7)

31375

Reacties: 8
Gelezen: 2329

23328

Reacties: 11
Gelezen: 4800

39584

Reacties: 22
Gelezen: 4912

33025

Gestart door studenthsl

Reacties: 37
Gelezen: 7073

22-12-2016 10:46 u
door Serge VL

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.