Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Cider gist start niet!

Gestart door RobPh, 21-09-2016 11:04 u

Vorige topic - Volgende topic

RobPh

Ik ben een beginner op het gebied van brouwen.
Eerder gebruikte ik gist dat ik had opgekweekt uit La Trappe Tripel, dit werkte goed, maar de smaak was niet naar mijn wens.
Omdat ik een sterkere en een vollere smaak aan mijn cider wil toevoegen ben ik Cider gist M02 - Mangrove Jack's Craft gaan proberen voor het gisten van zelf gemaakte appelsap van eigen appels. Maar de gist start niet.

De giststarter heb ik als volgt gemaakt:
Eerst heb ik 300ml appelsap gekookt gedurende 45 minuten en laten afkoelen tot kamertemperatuur. Vervolgens heb ik 2 gram gist toegevoegd en vervolgens hevig geschud om zuurstof toe te voegen. Vervolgens heb ik dit bij kamertemperatuur weggezet.
Nu na 5 dagen wachten ruikt de oplossing vreemd en zijn er geen luchtbellen zichtbaar. Wat gaat er fout?

Alvast bedankt!

tdp

Wat was je begin SG en wat is je huidg SG? Kan maar zo zijn dat er wel vergisting plaats heeft gevonden!

RobPh

Er is geen afleesbaar verschil tussen de SG van 5 dagen geleden en die van gisteren. Ik heb gisteren een nieuwe starter gemaakt, hopen dat deze het wel doet!

HermanH

Citaat van: RobPh op 21-09-2016  11:04 uDe giststarter heb ik als volgt gemaakt:
Eerst heb ik 300ml appelsap gekookt gedurende 45 minuten en laten afkoelen tot kamertemperatuur.