Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Gistarter smaakt azijnzuur, infectie?

Gestart door Hai, 19-12-2015 21:17 u

Vorige topic - Volgende topic

Hai

Giststarter smaakt azijnzuur (iets milder)  gebruikt 2633 Octoberfest Lager Blend infectie?

William

Is het echt azijn? Ruikt het er ook naar?

Een beluchte starter kan ook behoorlijk zuur smaken maar heeft niet het scherpe van azijn.

Indien echt azijn, dan uithuilen en opnieuw starten.

Hai

Citaat van: William op 19-12-2015  22:56 uIs het echt azijn? Ruikt het er ook naar?

Een beluchte starter kan ook behoorlijk zuur smaken maar heeft niet het scherpe van azijn.

Indien echt azijn, dan uithuilen en opnieuw starten.
De reuk is goed, ik ben het nu op aan het schalen.
Vanavond nog een ruiken en proeven.

Oscar

Citaat van: Hai op 19-12-2015  21:17 uGiststarter smaakt azijnzuur (iets milder)  gebruikt 2633 Octoberfest Lager Blend infectie?

Hoeveel vertrouwen heb je in jouw werkwijze?  :brouwen: ^-^

Hai

Citaat van: Oscar op 20-12-2015  10:46 uHoeveel vertrouwen heb je in jouw werkwijze?  :brouwen: ^-^
Normaal best wel veel, maar soms heb je een offdag :huilen:
Dit was zo'n dag. Echter de zon begint weer te schijnen, ik heb vakantie.
Nu kan ik lekker rustig brouwen :proost:

Jacques

Citaat van: Hai op 19-12-2015  21:17 uGiststarter smaakt azijnzuur (iets milder)  gebruikt 2633 Octoberfest Lager Blend infectie?

Een giststarter, zeker een geroerde, ruikt en smaakt altijd onaangenaam zuur.

De vergisting zal ongetwijfeld aan de gang zijn. Hoe ruikt het nu? Heb je al een monster genomen en zo ja, hoe smaakt het?

Hai

Citaat van: Jacques op 22-12-2015  21:54 uEen giststarter, zeker een geroerde, ruikt en smaakt altijd onaangenaam zuur.

De vergisting zal ongetwijfeld aan de gang zijn. Hoe ruikt het nu? Heb je al een monster genomen en zo ja, hoe smaakt het?
Smaakt naar hele zachte wijnazijn. Staat nu volop aan het gisten, nu komt er een behoorlijke zwavelgeur vanaf. Maar dat is niets apart  bij een lagergist. Dus ik denk dat het wel goed is ;)

Vergelijkbare Topics (7)

43955

Reacties: 3
Gelezen: 693

18686

Gestart door orangeloo

Reacties: 56
Gelezen: 20847

20-05-2015 06:53 u
door orangeloo
12626

Reacties: 19
Gelezen: 7201

30423

Gestart door Jelmer P

Reacties: 8
Gelezen: 3658

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.