Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Een wijze les met vergisting

Gestart door Herder, 15-06-2014 22:50 u

Vorige topic - Volgende topic

Herder

Hallo

Dit wil ik even vertellen omdat het voor mezelf leerzaam was.
Gisteren heb ik een heerlijke La Chouffe gebrouwen. Een recept wat ik al vaak heb gemaakt en deze lukt mij
ook altijd goed. Alleen deze keer zag ik geen activiteit in het slot. Dus geen bubbels maar het water staat op wel op "druk".
Dus ik was al bang dat deze lading verknoeit is >:( >:(  Maar later heb ik met het kraantje iets afgetapt. En tot mijn ontdekking deed het zelfs gisten in het maatglaasje. En ook daar stond binnen no time schuim op en je zag de bubbeltjes opsteigen.
Het leek wel koolzuur. En toen moest ik het weten en heb de deksel ietwat gewipt. Daar stond een dikke laag witte schuim met hier en daar iets bruiner van kleur. Dus ikzelf denk dat mijn vat niet goed afsluit ergens. Mochten jullie er anders over denken na dit verhaal dan hoor ik dat graag.

Gr Leo

Oscar

Citaat van: Herder op 15-06-2014  22:50 uDus ikzelf denk dat mijn vat niet goed afsluit ergens.

Bekend verschijnsel... Maar Brouwland/Brouwmarkt verkoopt die rotzooi nog steeds... Het meest slechte product wat ze hebben naar mijn mening!

Herder

Nee dat was geen vat van Brouwmarkt.
Maar een emmer (waar ik meerdere van heb) die gefunctioneerd heeft als zuurkoolemmer.
En daar functioneren ze ook prima voor. Alleen deze emmer denk ik.

Vergelijkbare Topics (7)

45094

Reacties: 7
Gelezen: 696

10472

Reacties: 12
Gelezen: 4577

27941

Reacties: 4
Gelezen: 3646

39462

Reacties: 8
Gelezen: 2071

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.