Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Diarree en bier?

Gestart door Edolem, 10-04-2014 19:22 u

Vorige topic - Volgende topic

Edolem

Hoi,

Had laatst een feestje en natuurlijk met eigen bier. Wat bleek; onze bierdrinkvriend die normaal gesproken niet vies was van de meest exclusieve soorten wilde alleen commercieel bier. Een teleurstelling natuurlijk. Gevraagd wat er was. Hij gaf aan dat hij de twee keren daarvoor diarree thuis had gekregen van het bier.
Ik vraag me dat natuurlijk af. Ik krijg vooral van mijn eigen bier veel hoofdpijn, als ik er veel van nuttig. Dat lijkt me logisch (vochttekort), maar diarree heb ik nog niet gehad.
Zou het kunnen? En waar ligt het dan aan? Kan ik in het proces nog iets verbeteren?
En dan over hoofdpijn? Ligt natuurlijk aan de hoeveelheid, maar ook aan de hogere alcoholen, toch? Hoe laat ik die zoveel mogelijk achterwege?

Dus:
diarree en hoofdpijn?
alvast bedankt!

Herman

Overgevoeligheid voor gist wellicht, de meeste amateurbieren zijn goed voorzien van verse gist. Ik heb het een keer als terugkoppeling van iemand gekregen die ook deze klachten had gekregen, terwijl verder ieder ander geen last had van hetzelfde bier.

heijligers

De hogere alcoholen voorkom je door op wat lagere temperatuur te vergisten. Vergist je gecontroleerd?

Robert1968

RobinB

(Lichte) Diarree kan door het hogere alcoholpercentage komen, verder zou ik het niet zo gauw weten. Van de gist denk ik; tja...
Als het daar door komt, dan zit je sowieso al niet goed met je darmmicrobiota. :)

Hoofdpijn is uiteraard ook gelinkt aan hogere alcoholen.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.