Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Helder worden van bier in het bierflesje

Gestart door Fede, 21-11-2011 19:09 u

Vorige topic - Volgende topic

Fede

Goedenavond allemaal,

Ik heb afgelopen weekend mijn bier gebotteld wat nog niet helemaal helder was, nu zie ik dat het
onder op de bodem komt te liggen, mijn vraag is als ik de flesjes nog een week of vier tot zes laat staan gaat het bezinksel dan "vastkleven" aan de bodem en dat het niet bij het inschenken in het glas komt want dat wil ik natuurlijk liever niet ivm visuele overwegingen!

Graag jullie advies alvast bedankt,

Groet,

Fred

Oscar

Citaat van: Fede op 21-11-2011  19:09 uals ik de flesjes nog een week of vier tot zes laat staan gaat het bezinksel dan "vastkleven" aan de bodem en dat het niet bij het inschenken in het glas komt

Dat hangt van je gist af. De ene gist plakt goed op de bodem, de andere gist gedraagt zich als een stofgist. Kwestie van afwachten en ervaren. :) De praktijk dus. ;)

Jacques

Zo mooi plakkend als bij commerciële bieren zul je niet zo snel bereiken. Veel commerciële brouwerijen gebruiken een speciale "plakkende" bottelgist.

Je moet dus goed oppassen bij het inschenken. Met een beetje oefening zal het je zeker lukken om kraakhelder bier in je glas te schenken op voorwaarde dat het bier ook kraakhelder in de fles is.

Vergelijkbare Topics (7)

26435

Reacties: 31
Gelezen: 12119

10259

Reacties: 3
Gelezen: 3195

29346

Reacties: 13
Gelezen: 4499

18064

Reacties: 17
Gelezen: 6700

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.