Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Tripel recept

Gestart door JamMasterJustin, 01-02-2021 16:43 u

Vorige topic - Volgende topic

JamMasterJustin

Hallo allemaal,

Ik heb echt al een hele lange tijd niet gebrouwen. Maar door verandering van werk inmiddels weer tijd en zin om te brouwen. Ik wil graag een SMaSH brouwen en een beetje experimenteren: daarom 100& lightly peated malt (en een beetje suiker) en Aramis hop met Danstar Abbaye gist

Sinds kort gebruik ik BrewFather ipv BrouwHulp (geen Windows, maar OSX). Ik zie nog niet hoe ik in Brewfather een forumvriendelijk recept kan maken, daarom dus een PDF

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik twijfel nog over de gist. Bij voorkeur gebruik ik droge gisten.

Ik hoor graag wat jullie ervan denken.

Snelbier

Moet een lekker biertje worden, waarom niet..  Kleine aanmerkingen:
- Bitter staat op Räger..  Tinseth is meer gebruikelijk, maar je kan er een reden voor hebben..
- Koken aromahop zowel 10 als 5 minuten..  Dat ga je echt niet proeven; gooi óf alles er bij 10 min in,
óf deel hop als 'flame-out' gebruiken, dus ná koken.  Geeft dan wél smaak, maar nauwelijks bitter.
proost,  Snelbier.

GvB84

Zo te zien heb je je waterbehandeling niet goed ingesteld. Je kunt beter je doelprofiel en je bierstijl op belgian tripel zetten. Brewfather rekent dan (als je op auto klikt) de juiste brouwzouten voor je uit. Je SO4/CI verhouding is 1.8. Die zou in een tripel onder de 1 moeten zijn. 0.6 of zo voor een volle en moutige smaak.

JamMasterJustin

Citaat van: GvB84 op 01-02-2021  17:32 uZo te zien heb je je waterbehandeling niet goed ingesteld. Je kunt beter je doelprofiel en je bierstijl op belgian tripel zetten. Brewfather rekent dan (als je op auto klikt) de juiste brouwzouten voor je uit. Je SO/CI verhouding is 1.8. Die zou in een tripel onder de 1 moeten zijn. 0.6 of zo voor een volle en moutige smaak.

Thnx! Die had ik inderdaad over het hoofd gezien :) Eerste keer dat ik aan waterbehandeling ga doen (na het lang niet gedaan te hebben toch maar eens aan de cijfers achter de komma werken).

Misschien dat iets meer ga maken en dan een gallon-fles wegzet op bourbonvaten-houtsnippers.

Waarom ik de bittheid op Räger heb staan, geen idee... normaal gesproken heb ik inderdaad Tinseth.

Qua vlam-uit/hop stand; die ga ik niet doen bij een niet hopforward bier (zonde van de extra tijd). Dan alles erin bij 10 min.

Aangepast recept

Vergelijkbare Topics (7)

40112

Gestart door OrangeDirk

Reacties: 10
Gelezen: 1706

35805

Reacties: 30
Gelezen: 6437

6373

Reacties: 31
Gelezen: 8319

42019

Gestart door Jannes

Reacties: 2
Gelezen: 935

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.