Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Slechte bierflesjes na sterilisatie

Gestart door brouwschuur, 16-11-2006 12:31 u

Vorige topic - Volgende topic

brouwschuur

Hallo allen,

Gisteren 50 bierflesjes ontsmet (hete luchtoven op 125º C voor 15 minuten) en na voldoende afkoeling afgevuld met mijn eerste brouwsel. Vandaag: 5 flesjes lekken bier door de naden of door scheuren in het glas. Is de manier van ontsmetten te aggresief of gebruik ik flesjes van een slechte kwaliteit? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Wilco.

Johannes

Wilco,

Over flessen schoonmaken is al veel gezegd op dit forum, ik verzoek je hiervoor de zoekfunctie te gebruiken. In een van de bestaande topics kun je je vraag opnieuw stellen. Ik sluit dit topic.

groet,

Johannes

MO

Dat vind ik een beetje te streng Johannes. Deze manier heb ik nog niet vaak gelezen. Ik heb wel eens gelezen dat mensen hun flessen in de oven ontsmetten bij 100º C. Kennelijk kunnen ze er bij 125º C niet tegen.

Kun je niet gewoon ontsmetten met spiritus of chemipro?

Johannes

Vind je?

Uiteindelijk draait dit topic uit op alles wat er al bekend is. En krijgen we de vele opsommingen 'ik doe het zo' en 'ik doe het zo'

Over 'steriliseren' in de oven is ook al genoeg gezegd. Voor Wilco is het gewoon handig om bestaande topics hierover te raadplegen, nogmaals hier is genoeg over geschreven. Als hij vervolgens wil weten wat er mis is met zijn methode kan het in een van de bestaande topics worden gevraagd.

groet Johannes

Vergelijkbare Topics (7)

38787

Reacties: 4
Gelezen: 1346

40735

Gestart door Natlip

Reacties: 5
Gelezen: 1239

11719

Reacties: 12
Gelezen: 5904

32484

Reacties: 9
Gelezen: 5951

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.