Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Wat kan ik brouwen met mijn voorraad

Gestart door Timmeh4, 14-08-2020 15:27 u

Vorige topic - Volgende topic

Timmeh4

Hallo mede-brouwers,

Ik heb al een aantal standaard recepten gebrouwen en overal eigenlijk wel wat mout van overgehouden. Nu zou ik dit graag een keer op willen maken en dus mijn vraag wat kan ik maken met de grondstoffen die ik heb liggen?

Als ik er iets bij zou moeten bestellen is het geen probleem maar liever niet.
Ik brouw trouwens met een Arsegan 30 ketel en zou graag rond de 15 a 20 liter willen brouwen.

Ik hoor jullie idee├źn graag.

GeBaxke

Opruimbier, alles bij elkaar zo veel mogelijk in de pan. Behalve de rijst hulzen
De oudste hop erbij, bitterheid naar keuze. Koudhoppen met 8 gram per liter.
De oudste gist erbij.

Vaak verrassend lekker wat eruit komt. Dit doe ik meestal in het voorjaar om......op te ruimen.

Zelfgemaakt bier is niet vies ;-)

Snelbier

Eens met GeBaxke.  Zoveel mogelijk in de pan, maar..
- Hallertau Magnum is wat veel om op te werken. Bewaren voor later, of gewoon weggooien/afschrijven.
- Hallettau Blanc geen ervaring mee, zou ik in 'single-hop' recept gebruiken. Of afschrijven.
- Triskel hop zelfde verhaal (voor mij).
- Gisten S33 en T58 zijn spotgoedkoop, en misschien daarom wat ondergewaardeerd.
  T58 kan je veel kanten mee op, van witbier tot tripel Karmeliet..
  S33 voor wat fruitige bieren. Ooit gelezen dat deze de Schelde-gist benadert, zelf gebruikt in 'Speciale Belge' die ik best lekker vond..
Brouw 'iets ' met +/- 6,5% alcohol, zwaar gehopt, en.. kijk wat je er van vindt.  Veel werk om enkele tientjes grondstoffen te verwerken zonder vooropgesteld resultaat.
Alternatief is de kliko.. Ik zou er een brouwdagje aan wagen, leermoment..
Proost,  Snelbier.

Vergelijkbare Topics (7)

26594

Reacties: 49
Gelezen: 14451

40234

Reacties: 25
Gelezen: 4030

15586

Reacties: 8
Gelezen: 3560

39264

Reacties: 5
Gelezen: 1392

12388

Reacties: 82
Gelezen: 29285

31855

Reacties: 6
Gelezen: 2123

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.