Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Vragen i.v.m. opbouw En Brewferm SS unitank

Gestart door Jensvg, 12-12-2018 00:03 u

Vorige topic - Volgende topic

Jensvg

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in de wereld van het brouwen en, na veel opzoekwerk, ben ik op een punt gekomen waar ik door de bomen het bos niet meer zie :weetniet:

Wat ik tot nu toe heb aangeschaft is een arsegan easybrew 50, een moutmolen en andere ( kleine ) benodigdheden.

Mijn oog is op dit moment gevallen op een ss brewtech unitank (plaatsbesparend) voor vergisting en carboniseren, maar heb hierover nog enkele vragen:

Kom ik toe met de 53 liter of neem ik eerder de 64 liter;

Kan ik via de unitank rechtstreeks bottelen en indien ja: hoe gaat dit in zijn werk (tegendruk, enz...)?

Er zullen ongetwijfeld nog meer vragen in mij opkomen naar verloop van tijd, maar hier zit ik toch al het langste mee :)

Alvast bedankt voor de hulp!

Trapkast

Citaat van: Jensvg op 12-12-2018  00:03 uHallo allemaal,

Ik ben nieuw in de wereld van het brouwen en, na veel opzoekwerk, ben ik op een punt gekomen waar ik door de bomen het bos niet meer zie :weetniet:
Welkom op het forum Jens! ^-^

CiteerWat ik tot nu toe heb aangeschaft is een arsegan easybrew 50, een moutmolen en andere ( kleine ) benodigdheden.

Mijn oog is op dit moment gevallen op een ss brewtech unitank ( plaatsbesparend ) voor vergising en carboniseren, maar heb hierover nog enkele vragen:

Wanneer je wilt gaan vergisten zou ik zeker weten voor de 64 liter kiezen. Dit om te zorgen dat je voldoende kopruimte houdt voor je gistingsproces

Wellicht is het een idee om eerst eens te werken met een ''gewoon'' gistvat van 60 liter? (en evt een gistkoelkast te bouwen)
Is flink, maar dan ook flink goedkoper dan de Unitank  8)