Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Vragen i.v.m. opbouw En Brewferm SS unitank

Gestart door Jensvg, 12-12-2018 00:03 u

Vorige topic - Volgende topic

Jensvg

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in de wereld van het brouwen en, na veel opzoekwerk, ben ik op een punt gekomen waar ik door de bomen het bos niet meer zie :weetniet:

Wat ik tot nu toe heb aangeschaft is een arsegan easybrew 50, een moutmolen en andere ( kleine ) benodigdheden.

Mijn oog is op dit moment gevallen op een ss brewtech unitank (plaatsbesparend) voor vergisting en carboniseren, maar heb hierover nog enkele vragen:

Kom ik toe met de 53 liter of neem ik eerder de 64 liter;

Kan ik via de unitank rechtstreeks bottelen en indien ja: hoe gaat dit in zijn werk (tegendruk, enz...)?

Er zullen ongetwijfeld nog meer vragen in mij opkomen naar verloop van tijd, maar hier zit ik toch al het langste mee :)

Alvast bedankt voor de hulp!

Trapkast

Citaat van: Jensvg op 12-12-2018  00:03 uHallo allemaal,

Ik ben nieuw in de wereld van het brouwen en, na veel opzoekwerk, ben ik op een punt gekomen waar ik door de bomen het bos niet meer zie :weetniet:
Welkom op het forum Jens! ^-^

CiteerWat ik tot nu toe heb aangeschaft is een arsegan easybrew 50, een moutmolen en andere ( kleine ) benodigdheden.

Mijn oog is op dit moment gevallen op een ss brewtech unitank ( plaatsbesparend ) voor vergising en carboniseren, maar heb hierover nog enkele vragen:

Wanneer je wilt gaan vergisten zou ik zeker weten voor de 64 liter kiezen. Dit om te zorgen dat je voldoende kopruimte houdt voor je gistingsproces

Wellicht is het een idee om eerst eens te werken met een ''gewoon'' gistvat van 60 liter? (en evt een gistkoelkast te bouwen)
Is flink, maar dan ook flink goedkoper dan de Unitank  8)

Zeker aangezien je aangeeft geheel nieuw te zijn in het brouwen zijn er nog zo veel variabelen en leermomenten dat je zelf gaat ondervinden welke SS Brewtech eventueel geschikt zal zijn voor jouw gebruik.

Maaarrrr... doe vooral waar je jezelf goed bij voelt en waarvan je denkt dat het voor jou werkt. Ieder leert op z'n eigen manier en tempo brouwen!  ;)

Heisenberg

Als je het geld ervoor hebt zeker doen. Blijkt straks dat brouwen toch niks voor je zou zijn krijg je er nog altijd een leuk bedrag voor terug wanneer je hem verkoopt.

Succes!

Scorpionrose

Citaat van: Jensvg op 12-12-2018  00:03 uHallo allemaal,

Wat ik tot nu toe heb aangeschaft is een arsegan easybrew 50, een moutmolen en andere ( kleine ) benodigdheden.

Mijn oog is op dit moment gevallen op een ss brewtech unitank (plaatsbesparend) voor vergisting en carboniseren, maar heb hierover nog enkele vragen:

Kan ik via de unitank rechtstreeks bottelen en indien ja: hoe gaat dit in zijn werk (tegendruk, enz...)?

Er zullen ongetwijfeld nog meer vragen in mij opkomen naar verloop van tijd, maar hier zit ik toch al het langste mee :)

Alvast bedankt voor de hulp!

Dat je door de bomen het bos niet meer ziet komt omdat je midden in het oerwoud staat ;D ;D
Ik zou als ik jou was eerst eens beginnen met een simpel biertje te brouwen met een standaard vergistingsvat van een euro of 15.
Gewoon een biertje met een bovengist die je op kamertemperatuur kunt vergisten.
Daarna zou ik als het je bevalt verder kijken door de aanschaf van een koelkast met verwarmingselement en een Inkbird om gecontroleerd te kunnen vergisten.
In de tussentijd heb je dan alle tijd om je in te lezen op het gebied van CCT's en ander apparatuur.

Begin simpel :proost: :proost: :proost:

ray71

Even los van het investeringstempo.
Zou ik bij ketel van 50 liter voor de 64l variant gaan ivm kopruimte.

Veder welkom bij de club met "het virus"

Gr,

Vergelijkbare Topics (7)

16534

Reacties: 17
Gelezen: 6933

44358

Reacties: 24
Gelezen: 2347

2515

Gestart door Eric_staal

Reacties: 5
Gelezen: 13393

34110

Gelezen: 7955

25665

Gelezen: 8831

19356

Reacties: 15
Gelezen: 6539

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.