Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Help! Waterslot leeg

Gestart door Manie, 31-01-2014 21:45 u

Vorige topic - Volgende topic

Manie

Ben nu op dit moment bezig met bottelen. Maar nu net met overhevelen naar me bottelvat (via kraan) vergeet ik me waterslot eruit te halen! Wat een sukkel ben ik! :nut: :nut: De helft er in gezogen :( :(

En nu? Doorgaan met bottelen? Of kan ik de hele boel nu meteen door de gootsteen gooien!?

Hoop dat iemand dit nu leest! Weet ff niet wat ik moet doen :weetniet:

Henielma

Gebeurd wel vaker. Jammer maar waarschijnlijk proef je er niets van. Gewoon verder bottelen en straks genieten van dit lekkere bier.

Jacques

Citaat van: Manie op 31-01-2014  21:45 uHoop dat iemand dit nu leest! Weet ff niet wat ik moet doen :weetniet:

Gewoon bottelen. Het water in het waterslot bevat geen voedingstoffen. Daardoor hoef niet te niet zo bang te zijn dat er iets mis gaat, zeker niet als je het waterslot aan de bovenkant afdekt. Een stukje aluminiumfolie werkt goed. Kun je ook een stuk groter maken dan de rode dopjes die bij veel watersloten geleverd worden.

Manie

Bedankt Heneilma en Jacgues voor de snelle reactie! Alles zit nu in fles  :) Hoop dat het goed komt, maar als ik jullie zo hoor zal dat wel.

Jeetje! Wat kun je als beginneling snel gestrest raken als er wat gebeurd hahahaha

(p.s Hij ruikt wel een beetje zurig alsof je champagne een nachtje in een glas heb laten staan)

Herman

Bier is zuur, koolzuur ook. Relax! (Don't worry, have a homebrew!).

Manie

Door al mijn commotie vrees ik dat ik ook teveel suiker er in gedaan heb  :o ik heb niet meer opgelet hoeveel liter er in me bottelvat uiteindelijk zat.

Ik was van de 22 ltr uitgegaan die in me gistvat zat en ik wou ongeveer 8gram per liter er in doen dus :

8x22=176 gram en heb dus 175 gram opgelost in 100 ml water

Maar als ik nu uitreken:

58 flesjes x 0,33 ltr =19,1 4ltr x 8 = 153,12 gram :nut:

Heb ik nu potentiĆ«le bierbommen?  Of zal dat nog meevallen?

Henielma

8 gram suiker per liter bier. Is aan de hoge kant maar als het bier goed uitvergist was is dit geen probleem. Ontspan, bierbrouwen is leuk.  ;)

Manie

Kleine rekenfout , het zijn 61 flessen is dus 20.14 ltr / 175 gram = 8,69 gram per liter

Citaat van: Henielma op 01-02-2014  10:36 u8 gram suiker per liter bier. Is aan de hoge kant maar als het bier goed uitvergist was is dit geen probleem. Ontspan, bierbrouwen is leuk.  ;)

Vind het nog steeds leuk hoor ;) en ga ook zeker wel door haha. Maar, dit was 5e blik en vind dat ik een beetje  teveel fouten gemaakt heb deze keer!

Johan de Jong

Fouten maken gebeurd toch, sterker nog zonder fouten te maken leer je niets.
Hierdoor krijg je juist ervaring en gaat het later makkelijker zodat je weer moeilijkere dingen gaat ontwikkelen en een top bierbrouwer wordt.
En meestal, heel vaak komt het wel goed met de brouwsels.
Het is net als het kopen van bv. een auto of televisie, internet staat vol met de negatieve reacties en nauwelijks met de positieve.
Gelukkig is het hier op de forum wel met de goede bedoelingen en de gemeende adviezen,

Vergelijkbare Topics (7)

5309

Gestart door matthewheijnen

Reacties: 11
Gelezen: 3824

43018

Reacties: 11
Gelezen: 1059

35803

Reacties: 6
Gelezen: 1698

28805

Gestart door JBL

Reacties: 23
Gelezen: 8189

21704

Reacties: 6
Gelezen: 2640

7378

Reacties: 30
Gelezen: 7994

16-10-2007 17:50 u
door den_organolept

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.