Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Vervanging voor chemipro?

Gestart door Hoppenbrouwers, 06-08-2012 16:03 u

Vorige topic - Volgende topic

Hoppenbrouwers

Ik kreeg vandaag een pakket met reinigingsmiddelen om mijn apparatuur mee schoon te maken. Het is van Solvayinterox en schijnt ook gebruikt te worden voor de levensmiddelen industrie. Het enige verschil zou kunnen zijn dat deze 35% is. Ik weet niet hoeveel dat afwijkt van de chemipro oxi maar zou ik deze ook voor de klus kunnen gebruiken?
En zo ja, welke verdunning raden jullie dan aan?

goom

Waterstofperoxide is inderdaad brukbaar.
Heeft echter een nadeel, de stabiliteit in vergelijking met chemoxi pro is een stuk minder.
Het is lichtgevoelig.
Ik zou een percentage van 10% aanhouden.

Heel belangrijk, zoek in de Chemiekaarten even de te nemen veiligheidsmaatregelen op.

Hoppenbrouwers

Citaat van: goom op 07-08-2012  07:36 uWaterstofperoxide is inderdaad brukbaar.
Heeft echter een nadeel, de stabiliteit in vergelijking met chemoxi pro is een stuk minder.
Het is lichtgevoelig.
Ik zou een percentage van 10% aanhouden.

Heel belangrijk, zoek in de Chemiekaarten even de te nemen veiligheidsmaatregelen op.
Dus met een verdunning van 1/3 zou ik dezelfde desinfecterende waarden kunnen bereiken?

Ronald_

Citaat van: Hoppenbrouwers op 07-08-2012  08:47 uDus met een verdunning van 1/3 zou ik dezelfde desinfecterende waarden kunnen bereiken?

10% is geen 1 op 3..

Hoppenbrouwers

Citaat van: Ronald_ op 07-08-2012  08:57 u10% is geen 1 op 3..
Klopt helemaal... het is 1 op 2.5.
Het was even voor de vorm.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.