Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Zeebier, hoe ga ik dat brouwen?

Gestart door Tim_RGB, 09-02-2015 21:08 u

Vorige topic - Volgende topic

Tim_RGB

Deze week kreeg ik het verzoek om een portie bier te brouwen om cadeau te doen bij een feest. Dit feest is op een schip welk op een avond de vloot van Sail 2015 aan zal doen. Het verzoek was daarom om een bier te brouwen met wat geassocieerd kan worden met schepen en de zee.
Maar hoe zet je zoiets op? Ik zou graag via dit topic ideen willen horen over bier type en recepten zodat ik hier wat mee kan gaan experimenteren.
Graag jullie advies!

Tim 

Kruimeltje

In Frankrijk is een brouwerij die bier maakt uit zeewater.

marcel-g

Oester stout? Het kloonbier voor het ONK van dit jaar...

Brouwers

Misschien niet heel origineel, maar IPA? Het was per slot van rekening zo bitter om de lange zeereis van Engeland naar India te overleven

Jacques

Bier met zeekraal? Of me het sap van gekookte mosselen. Laat je fantasie de vrije loop...

foz

Een bier geinspireerd op een traditionele grog.

njitsver

Citaat van: Brouwers op 09-02-2015  21:18 uMisschien niet heel origineel, maar IPA? Het was per slot van rekening zo bitter om de lange zeereis van Engeland naar India te overleven

Vind ik ook, met een bewezen recept kan je dan zo ook minder misdoen  :)
 :brouwen:

MaartenP

Citaat van: Brouwers op 09-02-2015  21:18 uMisschien niet heel origineel, maar IPA? Het was per slot van rekening zo bitter om de lange zeereis van Engeland naar India te overleven

Alleen schijnt dat helemaal niet waar te zijn: https://zythophile.wordpress.com/false-ale-quotes/myth-4-george-hodgson-invented-ipa-to-survive-the-long-trip-to-india/

Sander van Dijk

Flinke snuf zout er door heen :P   Gaat het vanzelf naar zeewater smaken :)

Ronnie

Citaat van: Jacques op 09-02-2015  22:04 uBier met zeekraal?  ... 

En nog goed voor mannen ook zeggen ze in Zeeland!  :)

Misschien eens aan iemand uit de streek van Aalst vragen, daar had je bieren van brouwerij Zeeberg
was een grote brouwerij, gelegen aan de Dender, gestopt in 1977
http://nl.wikipedia.org/wiki/Brouwerij_Zeeberg

Tim_RGB

Dank voor jullie reacties. De suggestie van zeekraal (als groente een zilte smaak) vind ik welkom. Laten we beginnen met het bier type. IPA zou kunnen of misschien beter een stout! En zeekraal verwerken? Tijdens het maischen of als aroma Hop of koud "kralen". Iemand een idee?

Jacques

Ik zou kiezen voor de laatste 3 minuten koken.
Of het veel uitmaakt voor de smaak van het bier weet ik niet, het gaat vooral om het idee. Een foto'tje van zeekraal op het etiket zal het goed doen.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.