Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Suiker toevoegen

Gestart door soekwater, 30-12-2014 22:30 u

Vorige topic - Volgende topic

soekwater

Hallo ga en dubbel brouwen en in het recept geven ze aan suiker toe voegen kan niet helemaal terug vinden of dit aan het    begin of einde van het koken moet, iemand ervaring hier mee.

William

Doe maar 10 minuten voor einde koken.

En welkom hier :)

Sint Maarten

10 minuten voor het einde doe ik meestal.

Edit: en William ook ;)

Roelof

Welkom op dit forum Soekwater.
Je pakt het direct groots aan zie ik (drie fusten 50 liter) als brouwinstallatie. :brouwen:
Om het nog lastiger te maken, als ik suiker toevoeg doe ik dat na de hoofdvergisting en niet tijdens koken.
Is al veel over geschreven op dit forum. Kijk maar eens onder Tags en dan suikergift.
Veel brouwplezier gewenst :)

pgeenen

Hoi.
Ik heb de laatste keer een tripel gebrouwen en op het allerlaatste moment, vlak voor het koelen, honing toegevoegd ipv suiker. Dit om zo veel mogelijk honingsmaak te herkennen als het bier klaar is en omdat bij de hete wort er geen infectie optreedt. Ik vertrouw nl de honing niet op zuiverheid. (infectiegevaar). Ik moet zeggen, de mensen in mijn vriendenkring die de tripel geproefd hebben waren lovend.
Dus het is eens het proberen waard.

Brouwers

Citaat van: pgeenen op 31-12-2014  15:11 uHoi.
Ik heb de laatste keer een tripel gebrouwen en op het allerlaatste moment, vlak voor het koelen, honing toegevoegd ipv suiker. Dit om zo veel mogelijk honingsmaak te herkennen als het bier klaar is en omdat bij de hete wort er geen infectie optreedt. Ik vertrouw nl de honing niet op zuiverheid. (infectiegevaar). Ik moet zeggen, de mensen in mijn vriendenkring die de tripel geproefd hebben waren lovend.
Dus het is eens het proberen waard.

Nou maandag niet weer de fles vergeten  ;)

Vergelijkbare Topics (7)

30843

Reacties: 18
Gelezen: 6011

44868

Reacties: 6
Gelezen: 2110

29605

Reacties: 9
Gelezen: 3954

35204

Reacties: 2
Gelezen: 1475

15131

Reacties: 4
Gelezen: 2169

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.