Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

American Pale ale recept

Gestart door lier, 16-09-2017 18:55 u

Vorige topic - Volgende topic

lier

Op basis van een Beersmith recept heb ik het volgende recept samen gesteld maar ik heb geen ervaring met zuurmout en ik vraag me af of de doordrinkbaarheid voldoende wordt. en of het de potentie heeft van een lekker biertje natuurlijk,

Wat denken jullie?

BrouwHulp Recept uitdraai

Basis
OmschrijvingWaarde
Kenmerk54
Naam receptmc ipa
Brouwdatum11-09-2017
BierstijlAmerikaanse IPA
Volume23,0 l
Begin SG1,050 SG
Berekende kleur (Morey)15 EBC
Berekende bitterheid (Rager)56 IBU
Brouwzaalrendement80,0 %
Kooktijd75 min.

Water en brouwzouten
HoeveelheidIngrediënt
31,00 lWater uit Vlissingen
0,65 lSpoelwater

Waterprofiel behandeld water
CaMgNaHCO3ClSO4
58 mg/l4 mg/l34 mg/l22 mg/l27 mg/l24 mg/l

Vergistbare ingrediënten
HoeveelheidNaamMouterijKleur%
4,80 kgPale Ale moutDingemans7 EBC80,0 %
0,75 kgMünchenermoutDingemans15 EBC12,5 %
0,30 kgCara-pilsWeyermann4 EBC5,0 %
0,15 kgZuurmoutWeyermann5 EBC2,5 %

Maischschema
OmschrijvingTemperatuurStap tijdRust tijdBeslagdikte
Amylaserust66,0 °C1 min.60 min.5,2 l/kg
Uitmaischen78,0 °C10 min.5 min.5,2 l/kg

Hop
HoeveelheidNaamType% alfazuurKooktijd/toevoegingIBU
20,0 gMagnumpellets10,2%60 min.28,6 IBU
25,0 gMosaicpellets11,8%15 min.11,0 IBU
25,0 gCascadebellen6,9%15 min.5,9 IBU
35,0 gMosaicpellets11,8%koudhop0,0 IBU
35,0 gCascadebellen6,9%koudhop0,0 IBU
25,0 gMosaicpellets11,8%whirlpool6,9 IBU
25,0 gCascadebellen6,9%whirlpool3,7 IBU

Gist
HoeveelheidNaamType
1,0 l starterSafale American (US-05)bovengist

Alvast bedankt voor het meedenken

Jacques

Weinig opmerkingen.

Waaarom gebruik je zuurmout? Je kunt ook aanzuren met melkzuur.

lier

Bedankt voor de tip, gooien ik de zuurmout er uit en pak ik melkzuur zoals normaal

Ansius

Citaat van: Jacques op 17-09-2017  20:01 uWaaarom gebruik je zuurmout? Je kunt ook aanzuren met melkzuur.