Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Info gevraagd voor zelfbouw flessenvuller

Gestart door Tom den Hollander, 11-04-2017 07:21 u

Vorige topic - Volgende topic

Tom den Hollander

Ik wil graag zelf met een vacuümpomp een soort enolmatic maken.  Nu ben ik benieuwd naar de constructie van de vulmond met de automatische afslag.
Mijn vermoeden is dat een drijvertje de aanzuig zijde afdicht. En in vraag me af of de toevoer lijn naar de enolmatic terugstroomt naar het vat tussen de flesjes in.

Wie helpt mij aan een beschrijving/schematische weergave/detail foto van zo'n vulmond?

Alvast bedankt
Gr Tom

Thamerdal

Tom den Hollander

Ja wel wat.. maar zou dan graag nog wat bevestiging krijgen van enolmatic gebruikers.
Hoe werkt het en welk stukje beweegt er op het moment dat de fles bijna vol is.

Thamerdal

Ik heb er een  :)
Er is geen bewegend deel wat er voor zorgt dat het vullen stopt. De enolmatic werkt met een vacuumpomp. Als er geen lucht meer aangezogen kan worden betekent dit dat de fles afgevuld is en stopt ie.

Tom den Hollander

Hmm.. toch snap ik niet waarom hij niet verder bier het overloop reservoir inzuigt...
De compressor blijft lopen en als er niets beweegt cq. de doorvoer belemmert zal het bier gewoon via het flesje het reservoir in worden gezogen.

Of.. er wordt in de vulmond onderbroken.. of er zit een soort drukverschil ding in het witte stuk in het deksel van het reservoir.
Wie oh wie weet het?

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.