Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Tips voor tapinstallatie

Gestart door VEMP, 04-06-2011 18:59 u

Vorige topic - Volgende topic

VEMP

OP het ONK een fustje gewonnen (zie hieronder). Ben eens gaan neuzen bij Candirect.....maar het begint me te duizelen. Ik kom er niets uit. Heeft iemand tips? Ik wil een tapkraan, is het slim om deze op een koelkast te maken of zijn er andere opties? Alvast bedankt!

Kleine_Schriek

Ja, je wint eens wat en dan begint het pas ;-)
In principe heb je koolzuur nodig en een tapkraan. En natuurlijk een koelkastje waar het inpast. Maar gezien het feit dat het een 9L fustje is, kan dat in elke koelkast, mits je alle planken eruit sloopt. (Doen wij altijd met dit fustje op vakantie in het vakantiehuisje). Onze vakantieopstelling is dan:
- Een mobiele tapkop met compensatorkraan van 78 Euro. Die zijn gewoon top en heb je altijd plezier van.

- Een CO2 fles van 2L, maar kan ook een kleinere van 0,5L. Met 2 Liter tappen wij een half jaar bij onze tapkoelkast. Vullen kost het meeste geld, dus hoe groter de fles hoe relatief goedkoper ;-)

- Een drukverminderaar. Gezien het prijsverschil zou ik er altijd eentje met 2 aansluitingen nemen. Je zult zien dat je meestal meer kegs krijgt ipv minder...

Dat is volgens mij de minimale handige opstelling, die je altijd op vakantie, een feestje of wat dan ook kunt gebruiken ook al zou je een compleet fustensysteem later aanschaffen.

RobinB

Citeer- Een mobiele tapkop met compensatorkraan van 78 Euro. Die zijn gewoon top en heb je altijd plezier van.

Heb je hiervan misschien ook het bestelnummer?
Ik zie em alleen van € 93?

Henielma

Die tapkraan met compensator die als geheel direct op het vat kan werkt prima. Zeker als je per dat 1 bier wil tappen. De kraan en het verbindingsstuk zijn op koelkast temperatuur en dat maakt dat het eerste bier ook goed tapt.

Ik  heb inmiddels twee van deze kranen en als het goed is komt er nog 1 aan.

Misschien is het een idee om bij Candirect een keer langs te gaan. Hij zit voor jou niet zo heel ver weg namelijk zo'n 20 km Duitsland in als je bij Venlo over de grens gaat.

Voor de koolzuurfles zou ik naar een lokale slijter gaan. Daar kan je koolzuurflessen voor EUR 120 statiegeld krijgen waar dan voor EUR 20,--   6 kg koolzuur in gaat. Soms hebben ze ook kleinere flessen. De flessen kan je als deze leeg is ook daar weer ruilen voor een nieuwe of inleveren als je stopt met tappen. Dan krijg je de EUR 120 weer terug.

Succes met je mooie prijs en heel veel tapplezier daarmee. Leuk die sponsoring van Candirect.

Henielma

Inderdaad Robin die kost rond de EUR 90.

Deze heb ik in ieder geval:

Direktzapfset für Behälter NC
Bestellnummer: 64888950

RobinB

Jammer, ik vind hun site erg onoverzichtelijk dus hoopte dat er ergens een goedkopere verstopt zat! ;D
Zo'n directtap leek me ook handig bij het gebruik van het vaatje in de wunderbar-cooler.

Een 2 kg CO2 fles kost bij de Mitra € 30,- statiegeld en € 10,- voor de vulling. :)

Henielma

Op de Wunderbar ga ik die kraan met de keg aansluiting ook gebruiken. Daar wil ik het tussenstuk nog wat isoleren door er een handdoek of iets dergelijk er omheen te draaien.

Kleine_Schriek

Vreemd, op de Engelse versie van de site is de compensatorkraan:
1 x 64888950 Direct beer dispensing kit  78 euro  :-\
Dus ik zou hem in het engels bestellen ;-)

Kleine_Schriek

Citaat van: Henielma op 04-06-2011  21:31 uOp de Wunderbar ga ik die kraan met de keg aansluiting ook gebruiken. Daar wil ik het tussenstuk nog wat isoleren door er een handdoek of iets dergelijk er omheen te draaien.
Ja die Wunderbar oplossing van je is geweldig. Helaas geen Wunderbar Prof te verkrijgen op Marktplaats. Had gelijk gezocht natuurlijk...

Herman

Bestellen in juni voor ONK gangers levert nog wel wat korting op hoor, dat maakt het weer wat aantrekkelijker. Gewoon ff mailen.

Wat betreft je vraag Rudy, jij hebt eerst een koolzuurfles + manometer nodig.  Die mooie kraan is een logisch vervolg, ik had er ook een op mijn fustje (voor het geval je deze kan herinneren). Het leuke van zo'n 'compensatorhahn' is dat deze je in staat stelt meteen te tappen zonder overvloedig schuim, je knijpt de uitgang dan gewoon. De versie die je direct op het vat kunt aansluiten, kun je ook demonteren en dan in de koelkastdeur vastschroeven. Ik heb hem eerst besteld voor de deur en er later de vataansluiting bij besteld.

Tsjerk

Citaat van: Herman op 04-06-2011  22:37 uBestellen in juni voor ONK gangers levert nog wel wat korting op hoor, dat maakt het weer wat aantrekkelijker. Gewoon ff mailen.

Hoeveel was die ONK-korting dan? Bij de z'n stand zag ik geen korting staan.

Zit namelijk ook in dubio om te gaan keggen.

Kleine_Schriek

20% korting en geen verzendkosten

VEMP

Dank jullie wel! Stuk duidelijk. Waar ik wel nog mee zit is de koeling. In mijn koelkast gaat dat niet passen. Nu heb ik 2 dingen gevonden, iemand ervaring met een van de 2?

William

Citaat van: Tsjerk op 04-06-2011  22:48 uHoeveel was die ONK-korting dan? Bij de z'n stand zag ik geen korting staan.

Citaat van: Kleine_Schriek op 05-06-2011  08:51 u20% korting en geen verzendkosten

Geldt of gold dit voor alle apparatuur die ze leveren of alleen op spullen die met tappen te maken hebben?

Herman

Volgens mij had hij geen voorbehoud ;)

Hai

Citaat van: Henielma op 04-06-2011  21:11 uDie tapkraan met compensator die als geheel direct op het vat kan werkt prima. Zeker als je per dat 1 bier wil tappen. De kraan en het verbindingsstuk zijn op koelkast temperatuur en dat maakt dat het eerste bier ook goed tapt.

Ik  heb inmiddels twee van deze kranen en als het goed is komt er nog 1 aan.

Misschien is het een idee om bij Candirect een keer langs te gaan. Hij zit voor jou niet zo heel ver weg namelijk zo'n 20 km Duitsland in als je bij Venlo over de grens gaat.

Voor de koolzuurfles zou ik naar een lokale slijter gaan. Daar kan je koolzuurflessen voor EUR 120 statiegeld krijgen waar dan voor EUR 20,--   6 kg koolzuur in gaat. Soms hebben ze ook kleinere flessen. De flessen kan je als deze leeg is ook daar weer ruilen voor een nieuwe of inleveren als je stopt met tappen. Dan krijg je de EUR 120 weer terug.

Succes met je mooie prijs en heel veel tapplezier daarmee. Leuk die sponsoring van Candirect.

Werkt dit ook op standaard 3o liter fusten bijv. Heineken

Huub Krekels

Citaat van: VEMP op 05-06-2011  11:43 uDank jullie wel! Stuk duidelijk. Waar ik wel nog mee zit is de koeling. In mijn koelkast gaat dat niet passen. Nu heb ik 2 dingen gevonden, iemand ervaring met een van de 2?

De bovenste zou ik niet nemen. Een vriend van mij heeft die ook. De tapkraan is al twee keer afgebroken. Ik vind het ook maar een miezerig kraantje. Geduld hebben en op internet zoeken. Op marktplaats staan er een paar. Zoek onder tapinstallatie. Kijk ook eens bij Goos horeca daar hebben ze ook 2e hands spullen.  :degroeten:

http://www.gooshoreca.nl/        Ook in Venlo!

MO

Ik heb de bovenste, met dubbele kranen. Dus twee koelingen en vier kranen. Ik heb er heel veel plezier van, er is nog nooit iets van afgebroken. Schitterend spul, koelt heel snel (in 10 min koud), een waterbad duurt volgens mij een uur of zo. De dubbele weegt ong 20 kg, dus goed te tillen en te vervoeren.
De eerste foto heb je trouwens van taptomat.nl. Die hebben een winkel in Oss. Voor mij lekker dichtbij, misschien is voor jou candirect dichterbij, maar taptomat is scherp geprijsd.

Huub Krekels

Heb jij ook zo'n licht tuimelkraantje dat je naar voor en naar achteren kunt bewegen?

Ik kan er niets aan doen ik vind de kraan niet stabiel. Mogelijk dan van een ander merk. Die van mijn vriend is in Duitsland gekocht. Is inmiddels al twee keer gelast. :degroeten:

MO

Hij kan wel naar voren en naar achteren, maar licht wil ik hem niet noemen. Ze hebben al zo'n 10 bierfestivals overleeft, stevig genoeg dus zou ik zeggen.

Henielma

Citaat van: Hai's op 05-06-2011  12:50 uWerkt dit ook op standaard 3o liter fusten bijv. Heineken

Nee, helaas werken deze alleen op NC kegs.

EBC

Citaat van: Hai's op 05-06-2011  12:50 uWerkt dit ook op standaard 3o liter fusten bijv. Heineken

Deze wel: bestelnummer 64888930 bij Candirect

En ook Brouwland/Fass-Frisch hebben dergelijke dingen voor 'normale' vaten.

Hopmans

Citaat van: MO op 05-06-2011  13:54 uIk heb de bovenste, met dubbele kranen. Dus twee koelingen en vier kranen. Ik heb er heel veel plezier van, er is nog nooit iets van afgebroken. Schitterend spul, koelt heel snel (in 10 min koud), een waterbad duurt volgens mij een uur of zo. De dubbele weegt ong 20 kg, dus goed te tillen en te vervoeren.

Ik vond het een prachtig apparaat wat je had staan op je kraam.
Zo'n vaatje is ook mooi om te zien, en leent zich dus goed voor evenementen.

Ik wil binnenkort ook zo'n ding.

Hai

Citaat van: EBC op 05-06-2011  20:43 uDeze wel: bestelnummer 64888930 bij Candirect

En ook Brouwland/Fass-Frisch hebben dergelijke dingen voor 'normale' vaten.
Bedankt voor je tip :proost:

Huub Krekels

Mogelijk dat de tapinstallatie van mijn vriend een "maandagmorgen vervaardigde" tapinstallatie is, waardoor hij snel kapot gaat. Ik heb de binnenconstructie gezien en IK zou er geen kopen. Uiteraard staat het iedereen vrij zo'n tapinstallatie aan te schaffen. Ieder zijn meug. Ik wil niemand mijn mening opdringen. :proost:

Vergelijkbare Topics (7)

9047

Gestart door Paulo

Reacties: 8
Gelezen: 3952

27858

Reacties: 23
Gelezen: 16529

30006

Reacties: 32
Gelezen: 10013

20009

Reacties: 10
Gelezen: 5994

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.