Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

BKG Bierkeuring; extra keuringsmoment via de Amervallei

Gestart door Jorgo, 24-01-2022 11:27 u

Vorige topic - Volgende topic

Jorgo

Beste brouwers,

In de maand maart organiseert bierbrouwgilde "de Amervallei" een extra bierkeuring uitgevoerd door het BKG. Graag willen we andere brouwers in Nederland ook in de gelegenheid stellen hun bier door een onafhankelijke partij te laten keuren. De keuring is daarom niet alleen voor gildeleden maar voor iedereen!

Let op: het betreft hier dus geen wedstrijd met prijzen; de enige winnaar ben jezelf!

Ga naar www.wedstrijd-amervallei.nl voor meer informatie over deze keuring en om jezelf in te schrijven.

Proost!

Jorgo IJsselsteijn

Update: de betaling op de site werkt gewoon weer!

Update 31-01-22: Slijterij De Kolkrijst is op de hoogte van de in te leveren bieren.

Update 3-2-22: Je kan de ingeschreven flessen ook alvast opsturen zodat niet alles op het laatste moment binnenkomt

Update 7-3-2022: De bieren worden op dit moment gekeurd; zodra de uitslagen bekend zijn, zal ik dat hier op deze plek kenbaar maken.

Update 22-3-2022: De uitslagen van de keuring zijn bekend! Ga hiervoor naar https://www.wedstrijd-amervallei.nl/uitslagen. Deelnemers hebben ook een mail ontvangen met daarin instructies om het keuringsformulier te downloaden.

Wildor

Beste Jorgo,

Lijkt mij een fantastisch moment om mijn bier eens door het BKG te laten keuren.
Echter de inschrijving eindigt met een witte pagina met 'OK' (geen iDeal redirect) en een mail dat de inschrijving mislukt is omdat de betaling niet goed is gegaan.

Ben ik te snel?

Je inschrijving voor het Extra keuringsmoment 2022: iDeal probleem
Inschrijving Extra keuringsmoment2022 met inschrijfnr. 1
LET OP!!! DE BETALING IS FOUT GEGAAN!
De inschrijving is niet geldig, probeer opnieuw

Jorgo

Hi William,

Dank voor je melding! Ik constateer het net zelf ook. Ga er direct achteraan!

Ik meld me als het weer goed is!

Groet,

Jorgo

Jorgo

William,

Alles is weer operationeel!

Sorry voor het ongemak.

Groet,

Jorgo

Wildor

Ik heb mijn bier opgegeven voor de keuring!
Erg benieuwd naar de uitkomst

Wildor

Novice77

Prima initiatief! Ik heb ook een paar biertjes die ik wel wil laten keuren.

Ik zit wel een beetje met het volgende: in de voorwaarden staat dat je het bier in een euroflesje en met zilveren of gouden kroonkurk moet inleveren. Ik bottel alles in Vichy flesjes en met verschillende kleuren kroonkurken. Vanwaar zo'n specifieke eis? Bij wedstrijden snap ik het, maar bij een tussentijdse keuring? Worden afwijkende inzendingen niet behandeld?

Eriks

Dit lijkt me nou zo leuk om eens te doen! Alleen heb ik jou geen bier toppers op fles staan (laat staan de juiste fles), maar alleen maar oke biertjes. Lekker genoeg, maar geen toppers die er uitschieten :brouwen:

Wijbrouwers

Toevallig ons laatste brouwsel in een BNR fles gebotteld met gouden dop. Dat moet wel een voorteken zijn.

We hebben de etiketten gehad via de mail maar als we ze uitprinten zijn ze klein en niet zoals op de voorbeeldfoto. Klopt dat? Of moeten we ze groter printen?

Jorgo

Citaat van: Novice77 op 24-01-2022  18:30 uPrima initiatief! Ik heb ook een paar biertjes die ik wel wil laten keuren.

Ik zit wel een beetje met het volgende: in de voorwaarden staat dat je het bier in een euroflesje en met zilveren of gouden kroonkurk moet inleveren. Ik bottel alles in Vichy flesjes en met verschillende kleuren kroonkurken. Vanwaar zo'n specifieke eis? Bij wedstrijden snap ik het, maar bij een tussentijdse keuring? Worden afwijkende inzendingen niet behandeld?

Beste Novice77,

Je hebt helemaal gelijk en vichy of steinies zijn uiteraard ook goed! Ik zal het even aanpassen in de voorwaarden!

Groet,

Jorgo

Jorgo

Citaat van: Wijbrouwers op 24-01-2022  19:24 uToevallig ons laatste brouwsel in een BNR fles gebotteld met gouden dop. Dat moet wel een voorteken zijn.

We hebben de etiketten gehad via de mail maar als we ze uitprinten zijn ze klein en niet zoals op de voorbeeldfoto. Klopt dat? Of moeten we ze groter printen?

Beste WijBrouwers,

Ik denk dat je ze dan groter moet printen; in principe is de PDF op A4 geschaald en dan komt alles er zonder aanpassing gewoon goed uit de printer.

Laat even weten of het je gelukt is!

Groet,

Jorgo

Novice77

Citaat van: Jorgo op 24-01-2022  21:15 uvichy of steinies zijn uiteraard ook goed!

Top! Ook andere kleuren kroonkurken, neem ik aan?  ^-^

Groet,
Joost

Wijbrouwers

Citaat van: Jorgo op 24-01-2022  21:17 uBeste WijBrouwers,

Ik denk dat je ze dan groter moet printen; in principe is de PDF op A4 geschaald en dan komt alles er zonder aanpassing gewoon goed uit de printer.

Laat even weten of het je gelukt is!

Groet,

Jorgo

De PDF lijkt me juist een kleine versie te geven. Heb een aantal computers geprobeerd en overal opent het bestand hetzelfde.
Hier zie je links de print en rechts de PDF. Hoeveel groter moeten ze ongeveer?

Wildor

Citaat van: Wijbrouwers op 24-01-2022  22:20 uDe PDF lijkt me juist een kleine versie te geven. Heb een aantal computers geprobeerd en overal opent het bestand hetzelfde.
Hier zie je links de print en rechts de PDF. Hoeveel groter moeten ze ongeveer?

Groot genoeg toch? Als het flesje maar terug te vinden zal het voldoende zijn?

Jorgo

Citaat van: Wildor op 24-01-2022  22:33 uGroot genoeg toch? Als het flesje maar terug te vinden zal het voldoende zijn?

Helemaal goed zo!

Groet Jorgo

vanderhoeve

Leuk om een keer wat te laten keuren,
Ik heb er 2 aangemeld, ben benieuwd ^-^

Wijbrouwers

Zojuist de bier afgeleverd bij slijterij de kolkrijst. Wellicht even handig dat jullie de beste meneer even inlichten dat ze weer kunnen afleveren daar. ☺️

Bvk1983

Ik heb een quadrupel aangemeld. Geen illusie dat hij heel hoog gaat scoren maar ik ben wel benieuwd naar een professionele analyse van mijn bier zodat ik weet waar ik het moet verbeteren.

Jorgo

Citaat van: Bvk1983 op 01-02-2022  14:35 uIk heb een quadrupel aangemeld. Geen illusie dat hij heel hoog gaat scoren maar ik ben wel benieuwd naar een professionele analyse van mijn bier zodat ik weet waar ik het moet verbeteren.

En anders krijg je misschien tips over wat er verbetert kan worden.

Je inschrijving staat genoteerd!

Jorgo

Citaat van: Wijbrouwers op 29-01-2022  13:09 uZojuist de bier afgeleverd bij slijterij de kolkrijst. Wellicht even handig dat jullie de beste meneer even inlichten dat ze weer kunnen afleveren daar. ☺️

Je hebt helemaal gelijk!

Deze slijterij gebruiken we voor al onze wedstrijden; helaas was ik even vergeten deze apart aan te kondigen.

Groet,

Jorgo

vanderhoeve

Is het handig om ze alvast te versturen naar het bezorg adres? Of kan ik beter nog even  wachten?

Jorgo

Citaat van: vanderhoeve op 02-02-2022  15:14 uIs het handig om ze alvast te versturen naar het bezorg adres? Of kan ik beter nog even  wachten?

Vanderhoeve,

Je kan ze alvast opsturen naar het bezorgadres dan is het alvast maar binnen! Afhankelijk van wat je wilt kan ik het of koud of warm(er) opslaan!

groet,

Jorgo

Wijbrouwers

Wij hebben voor het eerst meegedaan aan een keuring. Deze van de Amervallei was voor ons een mooi moment om eens te zien of onze bier eigenlijk wel goed was. In november afgelopen jaar hebben we een Quadrupel gebrouwen volgens eigen recept. Deze heeft 90 punten gehaald op de keuring en we zijn daarmee ook uitgeroepen tot winnaar. Dit is natuurlijk een enorme eer maar ook een soort bevestiging dat onze bier dus prima te drinken is.
Uiteraard zijn we zeer blij met deze uitslag (en ook wel een klein beetje trots).

Jacques

Citaat van: Wijbrouwers op 21-03-2022  09:36 uWij hebben voor het eerst meegedaan aan een keuring. Deze van de Amervallei was voor ons een mooi moment om eens te zien of onze bier eigenlijk wel goed was. In november afgelopen jaar hebben we een Quadrupel gebrouwen volgens eigen recept. Deze heeft 90 punten gehaald op de keuring en we zijn daarmee ook uitgeroepen tot winnaar. Dit is natuurlijk een enorme eer maar ook een soort bevestiging dat onze bier dus prima te drinken is.
Uiteraard zijn we zeer blij met deze uitslag (en ook wel een klein beetje trots).

Gefeliciteerd met het behaalde resultaat.

Zou je het recept willen delen? Goede recepten zijn altijd welkom.

Bvk1983

Ik heb ook net de uitslag gezien. Met 80 punten ben ik meer dan tevreden en voor mij in ieder geval het teken dat ik dit recept verder kan gaan finetunen.

Novice77

Wat vreemd, ik heb helemaal geen uitslag gezien... Krijg je die in je mail? Ik zie ook geen update in de eerste post van dit draadje.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.