Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Oatmeal Stout: een vraagje...

Gestart door John, 19-03-2015 21:25 u

Vorige topic - Volgende topic

John

Ff een vraagje: Ik wil binnenkort voor het eerst een Oatmeal Stout gaan maken; ik lees in "Brewing Classic Styles" dat de kleur tussen de 44 en 79 EBC moet zijn, in de "Biertypengids" van Derek Walsh staat tussen 50 en 165 EBC. Als ik in het kader wil blijven, waar moet ik me dan aan houden?

homoeccentricus

Citaat van: John op 19-03-2015  21:25 uFf een vraagje: Ik wil binnenkort voor het eerst een Oatmeal Stout gaan maken; ik lees in "Brewing Classic Styles" dat de kleur tussen de 44 en 79 EBC moet zijn, in de "Biertypengids" van Derek Walsh staat tussen 50 en 165 EBC. Als ik in het kader wil blijven, waar moet ik me dan aan houden?

In de officieuze Amerikaanse bierstijlengids gaat men gewoon niet verder dan 40 SRM (iets minder dan 80 EBC). Bij 165 EBC heb je volgens mij vloeibare steenkool. Ik zou zeker niet hoger gaan dan 80, en mij vooral concentreren op het recept. Donker wordt het bier toch. Zoals je hier kan zien is 80 EBC echt wel heel donker: http://eddiesalehouse.com/images/eddie-s-alehouse-beer-infographic-srm.jpg

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.