Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Hoe Brewfather recept uploaden op Forum

Gestart door Brouwerij KOR, 17-03-2022 18:58 u

Vorige topic - Volgende topic

Brouwerij KOR

Beste brouwers,

Hoe kan ik het beste een recept uit Brewfather delen op het forum? Ik doe dit nu door middel van screenshots maar het lijkt me dat er een makkelijker manier is?

Hoor het graag.
Alvast bedankt!

Gr Ruud

henkie

Recept openen in "leesmodus" en selecteren, plakken op het forum. Daarna bewerken na eigen inzicht en posten.

alstro

Jacques

Citaat van: alstro op 17-03-2022  21:09 uIs een link delen niet makkelijker? Of werkt dat niet fijn

https://share.brewfather.app/ZT0vLDERosszfd

Dan kunnen degenen die geen Brewfather gebruiken het recept niet zien.

alstro

Citaat van: Jacques op 17-03-2022  22:03 uDan kunnen degenen die geen Brewfather gebruiken het recept niet zien.

Kan je alleen iets zien via de link als je account hebt?

Jacques

Citaat van: Brouwerij KOR op 17-03-2022  18:58 uBeste brouwers,

Hoe kan ik het beste een recept uit Brewfather delen op het forum? Ik doe dit nu door middel van screenshots maar het lijkt me dat er een makkelijker manier is?

Hoor het graag.
Alvast bedankt!

Gr Ruud

Een wens van mij is dat dit kan via BeerXML. Dat vraagt echter de nodige programmeertijd voor M...
De recepten zouden dan leesbaar te zien moeten zijn op het forum en ook ingelezen kunnen worden door andere brouwsoftware die BeerXML ondersteunt (dus ook Brewfather  smile )

Tot de tijd dat deze wens gerealiseerd is kun je de exportfunctie van Brewfather gebruiken en dan kiezen voor PDF. Vervolgens kun je dat bestand uploaden als bijlage.

Jacques

Citaat van: alstro op 17-03-2022  22:06 uKan je alleen iets zien via de link als je account hebt?

Je moet inderdaad een Brewfather account hebben. Dat hoeft geen betaald account te zijn.

De Hopman

Nou heb ik geen brewfather account, maar ik kan het recept van Alstro gewoon zien als ik de link open.

Jacques

Citaat van: De Hopman op 17-03-2022  22:23 uNou heb ik geen brewfather account, maar ik kan het recept van Alstro gewoon zien als ik de link open.

Hmmm, ik ging er vanuit dat als je de app niet op je PC of mobiel hebt staan je een recept niet kon zien.

Kapau

Citaat van: alstro op 17-03-2022  21:09 uIs een link delen niet makkelijker ? Of werkt dat niet fijn

In principe wel, maar als je net zoals ik een gratis account hebt loop je op gegeven moment tegen een limiet van recepten aan, en je raad het al, dan ga je oude recepten verwijderen. Dan heb je op het forum een discussie over een geweldig recept en is het recept zelf foetsie :(

hb-lot

Citaat van: alstro op 17-03-2022  21:09 uIs een link delen niet makkelijker ? Of werkt dat niet fijn

Probleem met linkjes is vaak dat die na verloop van tijd niet meer werken. Niks zo irritant als een forum met verwijzing naar informatie die je zoekt, maar om die reden niet meer beschikbaar is. Als het er rechtstreeks op staat blijft de info staan zolang het forum bestaat.

Vergelijkbare Topics (7)

19929

Reacties: 4
Gelezen: 3373

6787

Reacties: 17
Gelezen: 7063

27076

Gestart door orangeloo

Reacties: 6
Gelezen: 4611

44225

Gestart door BrewBird

Reacties: 4
Gelezen: 1200

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.