Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Partnerschap met Bol.com

Gestart door Jacques, 06-11-2008 20:30 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Zoals jullie waarschijnlijk wel door hebben wordt deze site gefinancierd door advertenties. Dit gebeurt via Google op een zodanige wijze dat er geen afhankelijkheid bestaat ten aanzien van een bepaalde adverteerder.

Onlangs ben ik naast een partnerschap met Google ook een partnerschap aangegaan met Bol.com. Het gevolg hiervan is dat er nu op de site advertenties te vinden zijn van Bol.com en dat er nu ook een tweetal tekstlinken zijn gemaakt op de startpagina van het forum naar Nederlandstalige bierboeken en Engelstalige brouwboeken. In het board Boekbesprekingen zijn bij de besproken boeken links gemaakt waardoor je een bepaald boek meteen kunt bestellen.

Het voordeel van het partnerschap is dat per bestelling die via het forum of de site verloopt er een provisie wordt uitbetaald. Het geld dat op deze manier verdiend wordt moet ik bij mijn privé-inkomen tellen en daarover belasting betalen. Wat over blijft komt op een of andere manier het forum ten goede. Hetzij via een beheerdersuitstapje, een boek voor Oscar voor de ontwikkeling van BrouwVisie of op een ander manier bijvoorbeeld door de aanschaf van spullen ten behoeve van de gistexperimenten.
Mijn vraag aan jullie is dan ook: wil je boek aanschaffen via Bol.com? Doe dat dan via de links op Hobbybrouwen.nl. Het kost jullie niets extra maar het is wel gunstig voor het forum en de beheerders van het forum.

Menno

Slim aangepakt, Jacques!  :duimop:

goom

Adrie

We hadden beter een partnerschap met Proxis.nl kunnen aangaan. Daar zijn de (brouw)boeken namelijk goedkoper.

Hopmans

Of Praxis.nl

Hadden de HERMS-en goedkoper gebouwd kunnen worden.
 :brouwen:

Jacques

Citaat van: Adrie op 07-11-2008  08:47 uWe hadden beter een partnerschap met Proxis.nl kunnen aangaan. Daar zijn de (brouw)boeken namelijk goedkoper.

Ik zal nog eens een vergelijking maken. Zelf heb ik nog nooit iets gekocht via Proxis. Wel heel regelmatig via Bol. Waarschijnlijk geldt dat ook voor de meeste forumleden.
In ieder geval is het financieel gezien veel interessanter om partner te zijn van Bol.com dan Proxis.nl (hogere provisie)

En uiteraard staat het iedereen vrij om een boek te kopen waar hij dat wilt. Met de links is het in ieder geval allemaal een stuk makkelijker gemaakt om meer informatie over een boek te krijgen.

Johannes

Ach, Sinterklaas komt toch ook weer langs binnenkort? Ik heb n.a.v. Adrie's lovende boekbespreking van 'Designing Great Beers' :edit: 'Radical brewing' van Ray Daniels :edit: Randy Mosher besteld (uiteraard via de link  ;) ) en The real ale almanac van Roger Protz.

RobinB

Als dit ertoe zal leiden dat er ook meer bier/brouwboeken beschikbaar komen (evt naar aanleiding van topic's hierover op het forum), zou dat wel erg mooi zijn!
Overigens bestel ik ook wel boeken via CDplus, die rekenen geen verzendkosten en eenzelfde/lagere catalogusprijs :)

Jacques

Citaat van: Adrie op 07-11-2008  08:47 uWe hadden beter een partnerschap met Proxis.nl kunnen aangaan. Daar zijn de (brouw)boeken namelijk goedkoper.

Zoals ik beloofd had heb ik een vergelijk gemaakt tussen Bol.com en Proxis.nl.

Ik heb een boodschappenlijstje gemaakt van boeken die hier op het forum besproken zijn aangevuld met wat boeken die ik in mijn bezit heb.

TitelBolProxis
Brew Like a Monk€ 14,99€ 15,05
Tap into the Art and Science of Brewing€ 25,99€ 27,40
Radical Brewing€ 15,99€ 16,70
Pale Ale€ 11,99€ 12,50
Fietsen langs brouwerijen€ 16,50€ 16,50
Standards of Brewing€ 33,95€ 33,45
Grote Belgische bieren€ 29,95€ 29,95
Brewing€ 44,99€ 71,35
Designing Great Beers€ 18,99€ 20,90
Smoked Beers€ 12,99€ 12,50
Belgian ale€ 9,99€ 10,00
German Wheat Beer€ 9,99€ 10,00
Malts and Malting€ 77,99€ 125,95
Malting and Brewing Science Hopped Wort and Beer, Volume 2€ 145,00€ 237,35
Brewing Yeast And Fermentation€ 58,99€ 90,85
Brewing Science and Practice€ 289,00€ 477,25
Totaal€ 817,29€ 1.207,70

Het valt op dat vooral de duurdere boeken veel duurder zijn bij Poxis.nl

Bij Bol.com betaal je € 1,95 verzendkosten. Dit is een vast bedrag ongeacht het aantal artikelen of het aantal zendingen per bestelling.
De verzendkosten bij Proxis zijn € 2,- voor bestellingen tot € 25,-. Boven dat bedrag is de verzending gratis.

Het aantal titels dat je kunt kopen over bier en brouwen is bij Bol.com aanmerkelijk groter dan bij Poxis.nl.
Verder kun je bij Bol.com ook tweedehandse boeken kopen. Die zijn natuurlijk een stuk goedkoper dan een nieuw exemplaar.

Volgens mij komt uit de vergelijking Bol.com als grote overwinnaar uit. Bijna altijd is een bestelling daar voordeliger dan bij Poxis.nl. In ieder geval ben je daar nooit veel meer kwijt dan bij Poxis.nl.
Als je nu ook nog bestelt via het forum dan worden we allemaal wijzer van.
Dus als je nog een cadeautje wilt hebben voor de decembermaand dan weet je hoe je dat kunt bestellen.

goom

Prima gedaan Jacques, complimenten.

Adrie

Wow. Zo te zien heeft Bol zijn prijzen flink verlaagd of Proxis verhoogd. Een jaar of twee geleden heb ik ook zo'n uitgebreide vergelijking gedaan en toen kwam Proxis duidelijk als winnaar uit de bus. Goed gedaan, Jacques!

Adrie

Zojuist heb ik heeft de Sint een boek besteld via de link.

Johannes

De Sint heeft een briefje door de bus gedaan, hij heeft mijn pakje bij de buren bezorgd...  :hoera:

Menno

Dit zal dan wel een hulp-sint zijn geweest, de échte komt morgen pas aan! ;)

:degroeten:

JWVG

Ik corrigeer mezelf even, en ga verder op een bericht dat ik in een andere, minder juiste, draad plaatste.

Citaat van: JWVG op 16-11-2008  12:27 uJa, de verkrijgbaarheid is dan waarschijnlijk meer een issue voor mij.

:degroeten: JW.

Inmiddels heb ik even bij bol.com rondgeneusd, en ben tot de conclusie gekomen dat deze opmerking van mij onzin is. Alles wat ik normaal gesproken bij Amazon bestel (Engelstalig proza, biografieen van dead white males, vakliteratuur en brouwboeken) is net zo goed bij bol.com te verkrijgen, en (als je de verzendkosten meerekent) meestal goedkoper. Ik ga dit dus zeker doen! Jacques, dat voordeeltje voor het forum geldt toch ook voor niet brouwgerelateerde boeken?

Ik doe niets liever dan via boeken kopen bijdragen aan het beheerdersuitje  ;D

:degroeten: Jw.

Johannes

Ik heb het idee dat het assortiment flink is uitgebreid de laatste tijd. Veel boeken die ik in het verleden elders heb gekocht zie je nu ook bij Bol.com.

Jacques

Citaat van: JWVG op 16-11-2008  12:44 uJacques, dat voordeeltje voor het forum geldt toch ook voor niet brouwgerelateerde boeken?

Ik doe niets liever dan via boeken kopen bijdragen aan het beheerdersuitje  ;D

Dat geldt als je maar via een link hier op het forum of de site bij Bol.com bent binnengekomen.

TVERSCH

Ik heb het verzoek 'dringend' bij mijn dochter gedeponeerd, die is bij ons thuis de grootste afnemer van studieboeken via Bol.
Theo :degroeten:

Jacques

Citaat van: TVERSCH op 18-11-2008  02:37 uIk heb het verzoek 'dringend' bij mijn dochter gedeponeerd, die is bij ons thuis de grootste afnemer van studieboeken via Bol.
Theo :degroeten:

Fijn, dank je Theo.  :duimop:

Albertus

Jacques,

Krijg jij de provisie ook wanneer ik heel andere zaken dan boeken bestel bij bol.com, maar wel begin met boeken aan te klikken op het forum? Vandaag software besteld bij bol.com, later realiseerde ik me dat dat wellicht ook provisie had opgeleverd.

Bert

Edgar

Maakt niet uit wat je bestelt.

Albertus

Citaat van: Edgar op 22-11-2008  18:11 uMaakt niet uit wat je bestelt.

OK, dat is voortaan geregeld.

Bert

Jacques

Het programma zit zo in elkaar dat er provisie wordt toegekend als men via een link op dit forum of op de site bij Bol.com komt. Dat geldt dus voor boeken maar ook voor de talrijke andere artikelen die Bol.com aanbiedt (in totaal voert Bol.com 2,2 miljoen artikelen).

JayDie

De links zijn niet meer correct:

Boeken over bier: gaat niet naar boeken over bier, maar bierproducten (zoals ook glazen, etc)
Engelstalige brouwboeken: Lijkt naar een niet meer leverbare specifieke zoekopdracht te gaan: Sorry! De artikelen die wij vonden voor jouw zoekopdracht '' zijn (tijdelijk) niet leverbaar.

Jacques

Citaat van: JayDie op 06-01-2014  16:27 uDe links zijn niet meer correct:

Boeken over bier: gaat niet naar boeken over bier, maar bierproducten (zoals ook glazen, etc)
Engelstalige brouwboeken: Lijkt naar een niet meer leverbare specifieke zoekopdracht te gaan: Sorry! De artikelen die wij vonden voor jouw zoekopdracht '' zijn (tijdelijk) niet leverbaar.

Bedankt voor het wijzen hierop. Ik zal de links aanpassen. Overigens zijn de bierboeken nog steeds te vinden via de eerste link maar pas bij pagina 10 en later van de zoekresultaten. Bol.com verkoopt tegenwoordig ook zo veel artikelen...

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.