Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Naam van het Brouw software pakket in open source code van Lazarus.

Gestart door Horst, 21-12-2005 17:27 u

Vorige topic - Volgende topic

Welke naam past, of vind jij het meest geschikt voor het software pakket?

Bierpro (Het pakket van Hans Halberstad)
2 (5.3%)
BrouwVision (Oscar)
11 (28.9%)
BREWERS-CHOICE (Horst)
2 (5.3%)
PRO-BEER (Gio)
3 (7.9%)
BrewVision (Hoppie)
6 (15.8%)
FreeMash (Elbers)
9 (23.7%)
Brouwser/Brewser (Adrie)
4 (10.5%)
Brews-'r'-us (Job)
1 (2.6%)

Totaal aantal stemmen: 35

Horst

Hallo allemaal,

Hiermee wil ik kijken of er nog meer ideeën zijn voor de naam van het software pakket.
Of dat de namen die er staan voldoende zijn om er een uit te kiezen.
Je mag je stem wijzigen.

mvg
Horst
 :beersmiley:

Oscar

Zo meteen maar even mijn eigen voorkeur duidelijk gemaakt  ;D ;)

De Naam BrouwVision vind ik wel gepast. De Ondertitel van deze naam zou dan worden : "Zicht op uw brouw proces".
De Volledige Naam dus : "BrouwVision : Zicht op uw brouw proces"

Ik denk dat deze naam voor heel veel procentjes de lading van een dergelijk stukje software wel dekt... En het doel vcan zo'n stukej software is natuurlijk dat mensen hun brouw proces beter onder controle krijgen waardoor hun bier beter wordt.  :proost2:

Groeten en gezondheid
Oscar

P.S. Ik zou het wel leuk vinden om nog meer alternatieve namen hier zien te verschijnen..... :denken:

Hopmans

Ik ben het bijna met Oscar eens.
Alleen met het oogpunt dat het programma wel eens de grens over kan steken.

BrewVision

:degroeten:

Adrie

Elbers heeft in DIT bericht ooit de naam FreeMash gesuggereerd. Vind ik ook wel een aardige.

Als het pakket Nederlands blijft, lijkt Brouwser me ook wel een aardige (of Brewser in het Engels).

p.s. Als er nieuwe suggesties voor namen verschijnen, voeg ik (of een andere moderator) die gewoon toe aan de opties. Daarna kun je eventueel je stem wijzigen (stem verwijderen en opnieuw stemmen). De optie Anders, nl... verwijder ik dan ook bij deze.

fouras

Mijn keuze gaat uit naar FreeMash, een goede naam die universeel gebruikt kan worden, moest dit nodig zijn. BrouwVision vind ik persoonlijk dan weer minder omdat dit een samentrekking Nederlands - Engels is.

Groetjes, Tom :)

Hopmans

CiteerBrouwVision vind ik persoonlijk dan weer minder omdat dit een samentrekking Nederlands - Engels is.

Nu sla je de spijker op z'n kop !

BREWVISION is daarom beter.

Drents Hopbier

Citaat van: Hoppie op 13-03-2006  12:00 uNu sla je de spijker op z'n kop !
BREWVISION is daarom beter.
Laat ik dan de duimschroeven aandraaien en, als het een Nederlandstalig programma wordt, kiezen voor een Nederlandse naam. Ambroso.

Hans Hans

Oscar

In eerste instantie wordt het een Nederlands pakket...dus zou je denken aan een Nederlandse Naam, echter is het niet ondenkbaar dat het pakket, mits het een goed programma is en vernieuwend en compleet, de grens over gaat en dan moet je dus denken aan een Internationale naam (Engels dus...). Of voor de Nederlandse versie een Nederlandse naam en voor de Engelse(internationale) versie een Engelse naam...

en dan vindt in BrewVision wel een goede   ;D.  De Nederlandse vertaling zou dan BrouwInzicht worden....

Groeten en gezondheid
Oscar

Oscar

Wat vinden jullie van de gewoon Nederlandse naam : "Hobbybrouwen" voor het Software pakket ?  ;)

Groeten en gezondheid
Oscar  :degroeten:

Adrie

Ik vind dat geen naam voor een softwarepakket. Het dekt de lading ook niet.

Frank

Ik vind FreeMash wel een goeie of anders Openmash (al is die naam al in gebruik door een 'media streaming toolkit')

Los van de naamkeuze, ik hoop dat de opmerkingen over "het wordt een Nederlands pakket"   toch wel inhoud dat interface redelijk eenvoudig in een andere taal te zetten is

Drents Hopbier

Citaat van: Frank op 02-07-2006  13:57 uIk vind FreeMash wel een goeie of anders Openmash (al is die naam al in gebruik door een 'media streaming toolkit')
Beide zijn dan afgeleid  van ProMash. Waarbij de nadruk in de naam komt te liggen op mash, wat in "goed" Nederlands maisch is. Het programma is meer omvattend, dus dat zou in de naam mooi tot uiting gebracht kunnen worden.

Hopbier

Emile

Zelf zat ik te denken aan "BrewMaster". Of bestaat dit al?

Het mag best een Engelse naam zijn, dat lijkt me zelfs beter, ook al zal de focus in eerste instantie op de Nederlands/Belgische brouwer liggen.
De naam moet impliceren dat het hele brouwproces afgedekt wordt, niet alleen het maischen. Ook moet het aangeven dat het een goed (professioneel) pakket is. Dus een term als Pro, Master e.d. ligt dan voor de hand.

Artur

Ik dacht aan BrewTender. betekent brouwaanbod en brouw gevoelig. Dekt volgens mij aardig de lading van het programma. Artur

Oscar

Citaat van: Emile op 02-07-2006  23:41 uZelf zat ik te denken aan "BrewMaster". Of bestaat dit al?

Brewmaster.....als ik dit vetaal Brouwmeester......doet mij ook denken aan een goedkope pils van de aldie......

Citaat van: Artur op 03-07-2006  09:34 uIk dacht aan BrewTender. betekent brouwaanbod en brouw gevoelig.

Hmmm.....afgeleide van Beertender.......

Aangezien BrouwVision volgens de Poll nog het meest populair is.....als ik deze totaal in het Nederlands Vetaal : BrouwVisie (Inzich in je brouwproces)

De Engelse Versie zou dan BrewVision worden......echter lijkt mij zaak eerst maar eens een goed Nederlands Programma te maken. Voordat dat zover is
zijn we al wel een aantal jaartjes verder...dan kunnen we wel eens gaan denken over een Engels/Amerikaanse versie. Het Programma moet zich ook eerst bewijzen wil het de grens over gaan....

Groeten en gezondheid
Oscar

Drents Hopbier

Citaat van: Oscar op 03-07-2006  11:41 uVoordat dat zover is zijn we al wel een aantal jaartjes verder...
Het moet sneller. Ik wilde na mijn 70e stoppen met zelfbrouwen!

Hopbier

Hopmans

CiteerHet moet sneller. Ik wilde na mijn 70e stoppen met zelfbrouwen!
Helaas, maak er maar 80 van.  :brouwen:

Brewbuddy  :-X  ;D

:degroeten:

Artur

Inderdaad Oscar, Brewtender lijkt wel erg veel op beertender (goeie naam!). Had daar niet bij stil gestaan.
Artur

Oscar

Citaat van: Hoorns Hopbier op 03-07-2006  15:51 uHet moet sneller. Ik wilde na mijn 70e stoppen met zelfbrouwen!

Hans, Thuisbrouwers hebben geen CAO....Helaas...je zult door moeten brouwen tot het bittere einde  ;D  ;D  ;D  :D  :D  :D

Groeten en gezondheid
Oscar  :degroeten:

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.