Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Wat doe je met mislukt bier?

Gestart door gelfling, 15-09-2005 17:06 u

Vorige topic - Volgende topic

Wat doe je met mislukt bier?

Zo snel mogelijk rioleren, zodat niemand hier iets van meekrijgt.
4 (14.3%)
Laten staan in de hoop dat het toch nog drinkbaar wordt.
12 (42.9%)
Een paar flesjes bewaren en de rest wegdoen, je weet tenslotte nooit welk bezoek er komt.
2 (7.1%)
De alcohol eruit halen om de besteede tijd te compenseren.
1 (3.6%)
Mislukt bier? Hoe maak je dat?
9 (32.1%)

Totaal aantal stemmen: 27

gelfling

Ik heb een hele batch mislukte bieren i.v.m. mijn zuurtje.  :gistsmile:
Met deze poll wil ik even kijken hoe de meningen verdeeld zijn voordat ik iets met deze batch ga doen. Wegsmijten kan nog altijd.

Hermax

Weggooien die zooi!!!

Als je zelf ziek bent geweest ga je toch ook niet proberen om enkele van die microben te bewaren?   >:D

Hopmans

Wachten tot het goed komt.
En anders de nuttige substantie er uithalen middels een gemodificeerde snelkookpan.
Vervolgens door de actieve kool.
Lekker laten trekken in eikensnippertjes.

En vervolgens genieten op een koude winteravond.

:degroeten:

Celocelava

SiriS

Destilleren en whiskey van maken.

Eduard

Als het een schoonheidsfoutje betreft (CO2 afwijkend, te bitter) dan drink ik'm gewoon. Als er sprake is van een sterke afwijking als gevolg van een infectie o.i.d. dan zou ik 'm wegdoen. Één keer had ik een batch van blikbier dat te vroeg gebotteld was. De flessen waren je reinste granaten en ik heb deze succesvol 'ontmanteld' en leeggegoten.

Destilleren heb ik wel eens geprobeerd (niet met bier als grondstof) maar van het resultaat word ik me iets te zat/ziek. Overigens ben ik gelukkig nog niet het slachtoffer geworden van een geïnfecteerde batch.

KJ!

Afstoken dus!  Er wordt immers niet alleen in Friesland wisky gemaakt......

Herman

Sorry hoor, maar mislukt bier afstoken levert je nog geen whisky op....

Horst

Als ik mislukt bier heb ( maakt niet uit waar het fout is gegaan, als ik het zelf niet te drinken vindt ) haal ik de alcohol eruit, omdat 120liter bier weggooien toch zonde is.
Door alleen de alcohol er uit te halen heb je inderdaad nog geen whisky.
Daarom laat ik de pure alcohol trekken op eiken hout, gewoon een gistfles van 10 liter met stukjes (schoon/nieuw) eiken hout er in.
Het hangt af of je geduldig bent en wat voor een eiken hout je bij de alcohol gooit.
Hierna kan je een whisky extract toe voegen ( de extracten van tegenwoordig zijn van goede kwaliteit ) is gewoon te verkrijgen bij Brouwland. Of je maakt van de alcohol lekkere likeuren.

mvg
Horst
 :beersmiley:

Johannes

De berichten over eikensnippers zijn afgesplitst naar een nieuw onderwerp.

Johannes

Hans (Lagos)

Stomme vraag misschien maar hoe halen jullie het alcohol uit het bier? Ik heb wel eens gehoord dat men soms blind werd van deze praktijken.

Gr. Hans

Gio

Hans, dat noemen ze destilleren

Bij wet verboden, dus wsl krijg je via het forum niet direct alle antwoorden...

'n makkelijke en legale manier om alcohol uit bier te halen is gewoon opdrinken en daarna het water uit pissen.

Herman

Citaat van: Gio op 13-11-2005  22:15 u'n makkelijke en legale manier om alcohol uit bier te halen is gewoon opdrinken en daarna het water uit pissen.
;D

MO

Hans,
bij fermentatie van zetmeel uit granen wordt geen methanol gevormd. Bij fermentatie van vruchten, aardappels etc is dit wel het geval. De voorfraktie van het destillaat bevat dan een verrijkte hoeveelheid methanol en daar kun je blind van worden. Een ruime voorfraktie weggooien ondervangt dit probleem. Echter, wij bierbrouwers hebben dit probleem niet want wij gebruiken granen.

Hans (Lagos)

Bedankt Mo,

Hoe te  destilleren daar kom ik wel achter en mislukt bier zal mij zeker gaan overkomen en dan is Whisky ook nooit weg, beetje lang lageren misschien maar wat in het vat zit verzuurt niet, en legaal of niet dat doet mij de broek niet bollen  8)

Gr. Hans

Hopmans

Hoi Lagos,

Met de verwarmde eikensnippers heb je binnen een uur een flavour, dat wil je niet weten  :dansen:
Nu dit toch ter sprake is; Ik zit er eigenlijk aan te denken om eens een heel sterk bier te brouwen
middels rookmout om vervolgens door mijn omgebouwde snelkookpan te jekkeren  ;)
Dit in combi met de snippers, en ik denk dat je dan raar staat te kijken.  :lekkerbier:

KJ!

Citaat van: Herman op 12-11-2005  11:59 uSorry hoor, maar mislukt bier afstoken levert je nog geen whisky op....

Dat lijkt me duidelijk...... ^-^      ik heb een aardige 100 liter koperen potstill voor dit doeleinde - maar niet alleen voor dit doel - het verwerken van mislukte brouwsel..  :D

Hopmans

CiteerSorry hoor, maar mislukt bier afstoken levert je nog geen wh*sky op....

Ik heb zelfs met suikerwater drankjes gemaakt die lekkerder waren als menig commerciele
W*skey.

Ook weer geleerd van Jan van Schaik trouwens.  :weetbeter:

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.