Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Ander gist bij Brewferm blik

Gestart door Redbad, 18-07-2014 13:19 u

Vorige topic - Volgende topic

Redbad

Ik heb nog een blik Brewferm Diabolo staan en ik wil graag alles uithalen wat erin zit zogezegd.
Zelf zat ik te denken om er een ander soort gist bij te doen, namelijk

Wyeast Belgian Ardennes 3522 ( XL) activator.

Is dit een aanrader? En is hier een andere manier van werken bij nodig?
Mijn voorkeur gaat uit om geen gist starter te maken (ik heb die ingredieenten niet).
Moet ik dan wel de gehele verpakking gebruiken, of zit er informatie bij voor welke hoeveelheid?

Ik mik op een toegankelijk blond bier, zoals Duvel of La Chouffe, tips wat betreft betere gisten daarvoor zijn daarbij dus ook welkom!

Niels B.

Wyeast gisten moet je eerst activeren voordat je ze toevoegt. Dit is simpel, slecht het kleine pakje kapot slaan, en staat uitgelegd op de verpakking.

Ik zou gewoon de Wyeast verpakking in zijn geheel toevoegen na het opbollen. Verder is er geen andere procedure nodig aangezien je geen starter kan/wil maken.

Je kan even op de site van Wyeast kijken welke gisten nog meer bij het blonde bier passen: https://www.wyeastlab.com/rw_styleguide.cfm#sg11

Redbad

Bedankt Niels, en wat een handige site ook, veel makkelijker om wat uit te zoeken - bedankt!

Vergelijkbare Topics (7)

45396

Reacties: 24
Gelezen: 900

32699

Gestart door johan12345

Reacties: 4
Gelezen: 1547

18559

Gestart door Thijs

Reacties: 19
Gelezen: 7562

22899

Gestart door Kokkebil

Reacties: 51
Gelezen: 17649

40950

Reacties: 15
Gelezen: 2047

26696

Gestart door Iwan

Reacties: 5
Gelezen: 2051

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.