Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Europese leverancier voor Hobby Beverage Equipment

Gestart door Albertus, 21-09-2010 10:55 u

Vorige topic - Volgende topic

Albertus

Het Amerikaanse bedrijf Hobby Beverage Equipment, leverancier van kunststof cilinder-conische gisttanks als deze:

en

heeft nu een vertegenwoordiger in Engeland (Hampshire). Bestellen in Amerika is duur en moeizaam (douane), misschien is dit interessant voor ons. Hier de site van het Engelse bedrijf.

Bert

Ko

Als je toch op zoek bent naar een kunststof conische vergistingstank dan kun je misschien beter hier kijken.

Deze tank kost 189 euro incl, heeft een inhoudt van 66 liter en wordt vanuit Nederland verkocht. Een gisttank van Hobby Beverage Equipment van vergelijkbare grootte kost daar bijna 300 pond.

Ik heb uiteraard niet gekeken naar kwaliteitsverschil, aangezien ik beide producten niet ken.

gr. Ko

MO

Mmh, zouden die bedrijven interesse hebben voor een presentatie op de hobbybrouwen dag?

Adrie

Citaat van: Ko op 21-09-2010  11:55 uAls je toch op zoek bent naar een kunststof conische vergistingstank dan kun je misschien beter ... Deze tank kost 189 euro incl, heeft een inhoudt van 66 liter en wordt vanuit Nederland verkocht. Een gisttank van Hobby Beverage Equipment van vergelijkbare grootte kost daar bijna 300 pond.

Ik heb uiteraard niet gekeken naar kwaliteitsverschil, aangezien ik beide producten niet ken.

gr. Ko

Over deze tank hebben we het vaker gehad. Het grote nadeel van deze tank is dat een gat ontbreekt waar je met je arm in kunt om de binnenkant te reinigen. Dat heeft die eerste wel.

Ko

Citaat van: Adrie op 21-09-2010  12:07 uOver deze tank hebben we het vaker gehad. Het grote nadeel van deze tank is dat een gat ontbreekt waar je met je arm in kunt om de binnenkant te reinigen. Dat heeft die eerste wel.

Ja, daar had ik niet zo over nagedacht. Maar dan is natuurlijk wel de tweede vraag of je voor het "mangat" bijna het dubbele wilt betalen.

Adrie

Citaat van: Ko op 21-09-2010  12:21 uJa, daar had ik niet zo over nagedacht. Maar dan is natuurlijk wel de tweede vraag of je voor het "mangat" bijna het dubbele wilt betalen.

Nou, de vraag is meer of je die zonder mangat wel goed schoon krijgt. Als dat niet het geval is, heb je er niet veel aan. Je kunt hem natuurlijk wel volzetten met heet water en een paar sun-blokjes, maar het is ook niet fijn om elke keer 66 liter heet water te verspillen. Mijns inziens is een gistingsvat zonder mangat geen optie.

Oscar

Citaat van: MO op 21-09-2010  12:01 uMmh, zouden die bedrijven interesse hebben voor een presentatie op de hobbybrouwen dag?

Citaat van: Adrie op 21-09-2010  12:07 uOver deze tank hebben we het vaker gehad. Het grote nadeel van deze tank is dat een gat ontbreekt waar je met je arm in kunt om de binnenkant te reinigen. Dat heeft die eerste wel.

Zo'n lezing/presentatie van Hobbyquip zou wel leuk zijn en wellicht een leuke discussie opleveren met leverancier & potentiele klanten... :)

Vergelijkbare Topics (7)

38208

Reacties: 14
Gelezen: 1395

29087

Reacties: 13
Gelezen: 4220

31524

Reacties: 25
Gelezen: 7083

5605

Reacties: 13
Gelezen: 5472

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.