Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Vraag nav verkoop CIP sprayball met 1,5” tc flange

Gestart door HuygenMeester, 15-01-2022 19:37 u

Vorige topic - Volgende topic

HuygenMeester

Dit bericht is afgesplitst omdat het niet de bedoeling is in het board Prikbord discussies te voeren over artikelen die te koop worden aangeboden.

Citaat van: rutger1973 op 15-01-2022  19:26 uNog nooit gebruikt, ooit eens verkeerd besteld en is daarom overcompleet. Misschien kan iemand er iets mee? Vraagprijs 40,-

Heeft iemand hier ervaring mee??
Ik vraag me soms af als ik de aangekoekte hop/vergistingsresten in mijn SSBrewtech 14gallon tank bekijk of zo'n CIP het echt schoon krijgt.
Nu moet ik toch wel flink borstelen om de rand weg te krijgen.
 :degroeten:
HuygenMeester

rutger1973

tdp

Ik gebruik een CIP sprayball in mijn 1/2 BBL SS Brewtech CCT. Op zich werkt dit wel goed, al moet ik bekennen dat ik de koelspiraal altijd nog wel even goed naloop, aangezien daar nog wel eens wat aangekoekt wil blijven zitten.

Ik spoel eerst even een paar minuten met gewoon heet water, om het grootste gedeelte al los te weken. Daarna ververs ik het water, en maak ik zo'n 3 tot 5 liter schoonmaakmiddel aan, om deze rond te pompen door de CCT. Afhankelijk van welke pot vooraan staat gebruik ik PBW of Enzybrew 10. Het kan zijn dat ik nog een extra ronde spoel met bijv Chemipro CIP of Acid. Naspoelen met water, zekerheidshalve.

Overigens was ik de koppelingen altijd nog met de hand nadien af, zekerheidshalve!

Vergelijkbare Topics (7)

6823

Reacties: 5
Gelezen: 4396

42021

Gestart door Laikea

Reacties: 7
Gelezen: 1698

32419

Reacties: 365
Gelezen: 112601

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.