Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Vriesvak uit koelkast verwijderen

Gestart door Sjuuls, 03-12-2020 10:18 u

Vorige topic - Volgende topic

Sjuuls

Via via heb ik een koelkast met vriesvak waren te regelen.
Deze wil ik graag tot klimaatkast/gistkast ombouwen
Nu zit er in deze koelkast een vriesvak waar door het vergistings vat met waterslot er niet in past.

Zou het mogelijk zijn om deze te verwijderen

Snelbier

Vriesvak (grijze plaat) bevat koelleidingen. Zou er NIET aan gaan lopen rommelen.
Alternatief: Waterslot met een knietje en stukje slang NAAST het vat (of zelfs buiten koelkast) plaatsen. Scheelt 10cm hoogte.
 Werkt bij mij prima, en waterslot is continu afleesbaar.  Klein gaatje in de zijwand voor luchtslang en Brewbelt.
Succes, Snelbier

ORKA

Citaat van: Sjuuls op 03-12-2020  10:18 uVia via heb ik een koelkast met vriesvak waren te regelen.
Deze wil ik graag tot klimaatkast/gistkast ombouwen
Nu zit er in deze koelkast een vriesvak waar door het vergistings vat met waterslot er niet in past.

Zou het mogelijk zijn om deze te verwijderen

Als je dit vriesvak weghaalt dan heb je geen koeling meer. Dit is het enige koelelement in de kast.

Heyudude

Ik heb wel eens een oplossing gezien waar de koelplaat van het vriesvak naar beneden werd gebogen en de kast dus weg was gehaald om het vriesvak...

Maar ja of dat veilig is? Ligt er aan hoe je het doet en of het veilig gebogen kan worden.

Vergelijkbare Topics (7)

31010

Gestart door pim1980

Reacties: 10
Gelezen: 3398

5175

Reacties: 20
Gelezen: 10722

41409

Gestart door dayfox

Reacties: 21
Gelezen: 2038

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.