Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Display FTSs2 uitschakelen?

Gestart door Stevie51, 18-01-2020 14:37 u

Vorige topic - Volgende topic

Stevie51

Sinds kort heb ik een FTSs2 in m'n bezit.

Tijdens het vergisten staat het display continu aan. Is er ook een mogelijk om het display uit te zetten en dat het systeem gewoon z'n werk blijft doen?

Ik heb al wel gevonden dat wanneer je een aantal tellen de "reset" knop ingedrukt houdt het display uitschakelt, echter koelt of verwarmt het systeem dan ook niet meer.

Serge VL

Citaat van: Stevie51 op 18-01-2020  14:37 uSinds kort heb ik een FTSs2 in m'n bezit.

Tijdens het vergisten staat het display continu aan. Is er ook een mogelijk om het display uit te zetten en dat het systeem gewoon z'n werk blijft doen?

Ik heb al wel gevonden dat wanneer je een aantal tellen de "reset" knop ingedrukt houdt het display uitschakelt, echter koelt of verwarmt het systeem dan ook niet meer.
Mailtje sturen naar SS Brewtech die geven (meestal) op korte termijn antwoordt.
(ik heb het nog nergens terug gevonden of het kan of niet, maar die controller ligt ondertussen ook al enkele maanden stof te verzamelen daar die snel vervangen was door een Inkbird)

beun

Ik heb ook een ss brewtech cct gekocht en vroeg mij af die ftss2 iets toevoegt? Ik heb een klimaatkast waar de cct in kan staan.
Ik heb de set wel besteld maar hij is nog niet leverbaar en ik denk er dan ook aan om hem weer te annuleren.
groet Stefan

DieterB

Ik heb de FTSs omdat ik geen klimaatkast heb. Werkt uitstekend om de vergisting op de juiste temperatuur te houden, maar ik denk dat er voor jou geen meerwaarde is beun.

In de beschrijving/ manual bij de FTSs lees ik niets over het eventueel uitschakelen van het display. Bij mij staat het vat in een afgesloten ruimte dus ik heb het ook niet nodig. Ik denk eerlijk gezegd niet dat zoiets kan, want de temperatuur die de sensor meet, staat in beeld. En of de pomp of verwarming in werking is.

Serge VL

Citaat van: DieterB op 19-01-2020  16:51 uIk heb de FTSs omdat ik geen klimaatkast heb. Werkt uitstekend om de vergisting op de juiste temperatuur te houden, maar ik denk dat er voor jou geen meerwaarde is beun.

In de beschrijving/ manual bij de FTSs lees ik niets over het eventueel uitschakelen van het display. Bij mij staat het vat in een afgesloten ruimte dus ik heb het ook niet nodig. Ik denk eerlijk gezegd niet dat zoiets kan, want de temperatuur die de sensor meet, staat in beeld. En of de pomp of verwarming in werking is.

Wij hebben hem er uitgesmeten omdat de verwarming onvoldoende was om de gisttank op temperatuur te houden 30 W is ruim onvoldoende om 120 liter bier op temperatuur te houden. (Wie ontwerpt zoiets? ) en vermits de FTS2 slechts 30 W kan aansturen volgens de spec's was het goedkoper om gewoon alles te sturen via een Inkbird en er ipv de bestaande verwarmingsmat een verwarmingsdraad van 100 W op 220 V op de tank te kleven.

beun

Citaat van: Serge VL op 19-01-2020  17:50 uWij hebben hem er uitgesmeten omdat de verwarming onvoldoende was om de gisttank op temperatuur te houden 30 W is ruim onvoldoende om 120 liter bier op temperatuur te houden. (Wie ontwerpt zoiets? ) en vermits de FTS2 slechts 30 W kan aansturen volgens de spec's was het goedkoper om gewoon alles te sturen via een Inkbird en er ipv de bestaande verwarmingsmat een verwarmingsdraad van 100 W op 220 V op de tank te kleven.

Ik zag al dat je om een goed functionerend systeem te hebben je ook afhankelijk bent van hun glycol chiller. Deze is weliswaar inzetbaar voor meerdere CCT's maar is ook  best wel erg kostbaar.
ik houd het denk ik bij mijn klimaatkast i.c.m. CCT

Hoe bevalt de CCT? Ik heb de brewtech chronical fermenter van 79 liter besteld :brouwen:

TimW

Citaat van: beun op 19-01-2020  19:39 uIk zag al dat je om een goed functionerend systeem te hebben je ook afhankelijk bent van hun glycol chiller. Deze is weliswaar inzetbaar voor meerdere CCT's maar is ook  best wel erg kostbaar.

Hoe bevalt de CCT? Ik heb de brewtech chronical fermenter van 79 liter besteld :brouwen:

Je kunt ook een bierkoeler ipv een chiller gebruiken. Zijn op Marktplaats te vinden. Overigens met dit weer gebruik ik alleen de verwarming. Deze houdt 20 liter uitstekend op 20 graden.

Serge VL

Citaat van: beun op 19-01-2020  19:39 uIk zag al dat je om een goed functionerend systeem te hebben je ook afhankelijk bent van hun glycol chiller. Deze is weliswaar inzetbaar voor meerdere CCT's maar is ook  best wel erg kostbaar.

Op de gilde hebben wij er gewoon een waterbad tapkoeler aan hangen, en 2 CCT's van 150 liter,  maar op kleine schaal kan je evengoed een koelbox met water gebruiken waar je de eerste dagen wat ijs of koelelementen in legt.
De FTS2 is goed voor kleine volumes en bij milde temperaturen. niet voor grotere volumes en een vrij koude omgeving!!
Zie bijgevoegde tabel van de verwarmingscapaciteit tov volume en omgevingstemperatuur voor de FTS2 (de 30 W verwarming met de neoprene mantel)

Vergelijkbare Topics (3)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.